Bmdobbeltv Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 (endret) Kjøpte en e46 316i 2003 igår, la merke til istad at hvis jeg står stiille eller kjører pent en stund så ryker den veldig blått/hvitt og lukter brent olje.. Har lest meg til at det kan være veivhusventilasjon. Har prøvd å kjøre med påfyllingslokket løst og peilepinnen ute, men ryker like mye fordet. Hva er det da? Ventiltetninger eller stempelringer? Bilen har gått 222000. Endret April 8, 2015 av Bmdobbeltv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet April 9, 2015 Share Skrevet April 9, 2015 Er en av to som har skjedd siden det kommer blå røyk, 1: Ventiltetningene 2: toppakningen. Begge er dyre å fikse, håper du fikk den bilen billig altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet April 9, 2015 Share Skrevet April 9, 2015 Er en av to som har skjedd siden det kommer blå røyk, 1: Ventiltetningene 2: toppakningen. Begge er dyre å fikse, håper du fikk den bilen billig altså. yepp, samme problemet hadde "Bilfikserene" på discovery channel. dei måtte overhale ventilane eller "valve-guides" så han kalte det. men det kan også være toppakning. har forstått det slik du kan spraye på noe antennlig gass (startgass?) på toppakningen, ruser motoren seg da, er den gåen. gjør jo da dette da den står på tomgang da selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marhag11 Skrevet April 9, 2015 Share Skrevet April 9, 2015 følger§ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet April 9, 2015 Share Skrevet April 9, 2015 (endret) yepp, samme problemet hadde "Bilfikserene" på discovery channel. dei måtte overhale ventilane eller "valve-guides" så han kalte det. men det kan også være toppakning. har forstått det slik du kan spraye på noe antennlig gass (startgass?) på toppakningen, ruser motoren seg da, er den gåen. gjør jo da dette da den står på tomgang da selvfølgelig.Startgass på toppakning???Da må motoren være tom for kjølevæske og da har han et stort problem. Det er ikke innsugsmanifoil (falsk luft) du mener? Endret April 9, 2015 av Espen A. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet April 10, 2015 Share Skrevet April 10, 2015 Jau, der var ett spørsmåls tegn og 2 parantes. Eg gjorde det da eg sprengte min egen. Det gir jo meining. Kommer det seg inn antenlig veske så ruser motoren seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå