Jostein43 Skrevet April 9, 2015 Skrevet April 9, 2015 Hei. Har en takluke som ikke er med sine fulle fem. Er det noen som hvet hvordan man kan få ordnet dette alene,uten å kanskje måtte ta ned taktrekk?? Har og merket att dørken bak sjåfør sete har vert skikkelig våt i vinter,noen som har forslag til hvor vannet kan komme fra?
Sammyen Skrevet April 9, 2015 Skrevet April 9, 2015 (endret) Ka meiner du med at den ikkje er i sine fulle fem? Lekkasjen vil eg tru kan være avhoppet dreneringsrør til takluko eller pakning / fuktsperre i den evt døren. Sjekk for fuktighet i bagasjerom Endret April 9, 2015 av Sammyen Jostein43 reagerte på dette 1
Jostein43 Skrevet April 9, 2015 Forfatter Skrevet April 9, 2015 Ka meiner du med at den ikkje er i sine fulle fem? Lekkasjen vil eg tru kan være avhoppet dreneringsrør til takluko eller pakning / fuktsperre i den evt døren. Sjekk for fuktighet i bagasjerom Hallo.Takluka går ikkje bakover slik ho skal,når eg skal lukke den,etter att den har stått i "lufteposisjon" legger den seg skeivt. Har ikke sett att vannet har kommet inn over dørstokken,låg mye vann ilag med stephjulet ,men trodde det kunne komme av att eg hadde satt in en 2 kw ovn på tørking uten å ha lufting.
Sammyen Skrevet April 9, 2015 Skrevet April 9, 2015 (endret) Kan være dårlig pakning på bagasjeluke eller baklykt. Enkel måte å teste er å tørke vekk og så spyle bak med ein hageslange eller noke og sjå kor det lekker inn. Evt så har skinnene på takluken vridd seg og det lekker i taket bak. Har du stått parkert i oppoverbakke? Endret April 9, 2015 av Sammyen
Jostein43 Skrevet April 9, 2015 Forfatter Skrevet April 9, 2015 Kan være dårlig pakning på bagasjeluke eller baklykt. Enkel måte å teste er å tørke vekk og så spyle bak med ein hageslange eller noke og sjå kor det lekker inn. Evt så har skinnene på takluken vridd seg og det lekker i taket bak. Har du stått parkert i oppoverbakke? Merket lekasjen første gang når eg kjørte fra Ølen til Dale i ett helvetes regnvær. Bilen begynte å dogge noe sykt på vinduene.Har aldri sett spor etter vann under vasking av bil eller spyling. Nei,bilen står på flatt underlag. Takluken legger seg skeivt når eg lukker igjen og,tror det kanske må skiftes både plastikkdeler og virere,ikkje peiling
Sammyen Skrevet April 9, 2015 Skrevet April 9, 2015 (endret) Er det fuktighet rundt takluken påinnsiden og ligger det "dogg" påsjølve ruten inni?Ganske sikker på at når den ligger seg skjeivt så bommer den på pakningen :/ Endret April 9, 2015 av Sammyen
Jostein43 Skrevet April 9, 2015 Forfatter Skrevet April 9, 2015 Er det fuktighet rundt takluken på innsiden og ligger det "dogg" på sjølve ruten inni? Ganske sikker på at når den ligger seg skjeivt så bommer den på pakningen :/ Det er ikke glass luke,det ligger ikke fuktighet på innsiden heller,dette ser pga trekket på luken er av.Har nå fått tak i en i Arna som kunne ordne dette,men det koster jo dollars,men men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå