Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 325XI som jeg skal bytte hjullager bak, drivaksel må løsnes og tas ut for å få presset ut lageret.

Jeg har skrudd ut de 6 torx skruene som den er festet til  kardang og selvflgelig løsnet i nav.

Men den sitter utrolig godt fast i kardang, Men det er vel ikke noe lurt å bruke hammer å slå denne løs.

Sitter den rett på eller er det noe som går inn i kardang fra drivaksel slik at dette må dras ut?

Noen tips på hvordan denne kan plukkes fra hverandre. Om dere i det hele tatt forstår hva jeg prøver å si her :)

Skrevet

Hadde samme problemet med min 325... :P Jeg bruke en syl som jeg tok på midten av drivknuten og slo med hammer. Vet ikke om det er beste måten, men min satt så hardt at detvar umulig å få den ut uten å gjøre det... Skal være et lite hull i midten av drivknuten du kan stikke noe inni og slå på? :)

Skrevet

Hei takk for det, men det er ikke der den sitter, den sitter bom fast i andre enden altså der den sitter fast i kardang

Skrevet

d

Hei takk for det, men det er ikke der den sitter, den sitter bom fast i andre enden altså der den sitter fast i kardang

DA Er det lett å få den ut! ta et stort flatt skrujern, får det bakom innstikket som går inn i diffen og vipp den ut. Den ska da gå ut av sporet så tar du av hele shiten :) Tett hullet med litt papir da det kan renne olje ut litt ;)

Skrevet

Takk for svar, jeg trodde det var greit med etter å sett på bilder, men var redd for at det noe som stakk inn i kardang, men det er den trompeten som er egen del som går inn. Så turte ikke å begynne med hammer før jeg var sikker. Da skal det nok gå greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...