jojr Skrevet April 20, 2015 Skrevet April 20, 2015 Har en 325XI som jeg skal bytte hjullager bak, drivaksel må løsnes og tas ut for å få presset ut lageret. Jeg har skrudd ut de 6 torx skruene som den er festet til kardang og selvflgelig løsnet i nav. Men den sitter utrolig godt fast i kardang, Men det er vel ikke noe lurt å bruke hammer å slå denne løs. Sitter den rett på eller er det noe som går inn i kardang fra drivaksel slik at dette må dras ut? Noen tips på hvordan denne kan plukkes fra hverandre. Om dere i det hele tatt forstår hva jeg prøver å si her
Eirik Paulsen Skrevet April 20, 2015 Skrevet April 20, 2015 Hadde samme problemet med min 325... Jeg bruke en syl som jeg tok på midten av drivknuten og slo med hammer. Vet ikke om det er beste måten, men min satt så hardt at detvar umulig å få den ut uten å gjøre det... Skal være et lite hull i midten av drivknuten du kan stikke noe inni og slå på?
jojr Skrevet April 20, 2015 Forfatter Skrevet April 20, 2015 Hei takk for det, men det er ikke der den sitter, den sitter bom fast i andre enden altså der den sitter fast i kardang
Eirik Paulsen Skrevet April 20, 2015 Skrevet April 20, 2015 d Hei takk for det, men det er ikke der den sitter, den sitter bom fast i andre enden altså der den sitter fast i kardang DA Er det lett å få den ut! ta et stort flatt skrujern, får det bakom innstikket som går inn i diffen og vipp den ut. Den ska da gå ut av sporet så tar du av hele shiten Tett hullet med litt papir da det kan renne olje ut litt
Yahoo Skrevet April 21, 2015 Skrevet April 21, 2015 Akslingen er delt der. Med div. Torx bolter? Sett en meisel imellom drivknuten og trompeten og kakk løs med hammer.
jojr Skrevet April 22, 2015 Forfatter Skrevet April 22, 2015 Takk for svar, jeg trodde det var greit med etter å sett på bilder, men var redd for at det noe som stakk inn i kardang, men det er den trompeten som er egen del som går inn. Så turte ikke å begynne med hammer før jeg var sikker. Da skal det nok gå greit. Yahoo reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå