fsto Skrevet April 30, 2015 Share Skrevet April 30, 2015 Ny BMW eier. Kjøpte i januar en 2008 120d E81 m. utv. og innv. M-Sport pakke hos Bruktbilforum i Porsgrunn. Ved prøvekjøring oppdaget jeg at vinduene ikke gikk ned når jeg åpnet døren. Det ble avtalt at reparasjonen av dette skulle dekkes av Bruktbilform. De ville jeg skulle benytte meg av BMW forhandleren Bilsalongen i Skien. Upraktisk for meg da jeg bor på Nøtterøy, men gikk med på det. Lang historie kort. Jeg har vært der 4 ganger uten at de har greid å reparere dette! Første gangen resatte de modulene, andre gangen byttet de motorene, tredje byttet de en defekt glødeplugg de mente var strømtyv som sørget for lav spenning på batteriet, med medfølgende endring av programmering av vinduene, siste gangen mente de det var en softwarefeil og la inn ny software. Det samme skjer hver gang. Etter bilen står litt slutter et eller begge vinduene å gå ned når jeg lukker opp døren. Jeg programmerer de manuelt, deretter funker det en stund, for så å slutte å fungere igjen. Etter de to siste gangene på verkstedet går passasjervinduet noen ganger helt ned når jeg parkerer. Etter siste gangen merket jeg meg at når jeg bruker spyleren på frontruten spyles ikke lyktene lengre, men det kommer litt spyleveske på bakruten. En annen ting jeg har merket meg er at start/stopp funksjonen ikke har funket, men etter siste gangen på verkstedet har den funket noen ganger. Som dere sikkert skjønner er dette meget frustrerende for meg. Begynner å bli greit lei av turene til Skien, og begynner å tvile på kompetansen til denne store BMW-forhandleren. Noen som har en ide om hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsto Skrevet Mai 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2015 Ingen som har tips om hvor feilsøkingen kan begynne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå