Kimelimm1 Skrevet Mai 3, 2015 Share Skrevet Mai 3, 2015 Heisann. Sikkert et utrolig dumt spørsmål, men har lite kunnskap innen rust, så våger å spørre forde. Jeg har en E39('96), som er så og si rustfri. Men såklart begynner jo den godt omtalte bakluka, nede sideskjørtet bak passasjerdøra-bak, bakfanger osv å ruste litt. Dette sprer seg visst fort som faen, da det ikke var en dritt når jeg kjøpte bilen. Kan jeg stoppe dette på noen måte? Noen sier jo såklart puss ned, grunning og lakk, men vil det stoppe selve rusten fra å spre seg? (Rusta på bakluka er innimellom ruta, så er litt drittplass gitt. Håper dere tar imot et såpass "nybegynnerspørsmål" her, hehe. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet Mai 3, 2015 Share Skrevet Mai 3, 2015 (endret) Eneste måten å bli kvitt rust, er å gjøre det skikkelig fra starten av. Skaff det groveste sandpapiret du kan få, og begynn å slipe ommrådet ned til du ikke ser mer brun farge og bobler. Kjøp så primer, og en lakk som ser noenlunde riktig ut til din bil. Usikker på om du har en stv, blir vel av med ruten og interiør. Tror du kan hekte ruten av på demperene, og bare vippe den opp til du er ferdig. Med mindre rusten går under toppen av bakluken, da må ruten av helt. Hvis du har sedan, er du litt mer fukd siden da må du gå til en bilrute butikk (riis bilglass osv) og få dem til å få ruten av så du kan fjerne rusten helt. Endret Mai 3, 2015 av Sturmtiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå