knut811 Skrevet Mai 3, 2015 Share Skrevet Mai 3, 2015 Hei. Har et problem med ein bil jeg har kjøpt, og trenger noen tips. Bilen blei kjøpt i midten av april, og i kontrakten står det at årsavgift er betalt. Men problemet mitt er at i forrige uke fikk jeg en regning fra vegvesnet på årsavgiften. Og selger nekter og betale den. Hvilken rettigheter har jeg! Blir jo avskilta hvis jeg ikke betaler, men vil jo ikke betale den heller! Er dette noe jeg kan gå tik politiet med? Håper på noen gode tips og erfaringer! Mvh knut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Mai 3, 2015 Share Skrevet Mai 3, 2015 Om du ikke har noen papirer på at det er forrige eier som skal betale, så blir det ord mot ord. Men har du papirer så kan du jo teste politiet eller forbrukerrådet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet Mai 3, 2015 Share Skrevet Mai 3, 2015 Det er den som står som eier 1.januar som må betale uansett. Så er bare å la vær å betale. Purringene og inkasso ender hos han, ikke deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Mai 3, 2015 Share Skrevet Mai 3, 2015 Eier per 1.1 får regningene og inkasso ja, men bilen blir avskiltet selv om du som ny eier har ditt på det tørre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet Mai 3, 2015 Share Skrevet Mai 3, 2015 Står det i kontrakten at den er betalt, så er du rimelig trygg fra loven sin side. Men klarer satansveivesen å hente skiltene dine, må du bare betale en tusing for å få de tilbake igjen. Forrige eier får mer og mer innkasso brev helt til de kommer til huset hannes osv osv. Men er du veldig keen på å ha skiltene dine i behold, kan du levere de inn mens du kjører en billig veteranbil til avgiften er betalt... Eller du kan fortsette å kjøre med bilen i over ett år uten å betale den. Kjøpte bilen min i november, og forrige eier hadde fremdeles ikke betalt den. >.> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå