pedlex Skrevet Mai 5, 2015 Skrevet Mai 5, 2015 Prøver igjen som en siste prøve. Har enda ikke fått start på bilen min, e46 320d m47-tud20- 2002. Dette er prøvd: DIAGNOSE- uten feilkoder Sjekket pumper, diesel helt frem til dysene Jordinger Byttet relè motorstyring (blå) Gått over alle kontaktene på hele motor koblet av batteri Byttet LMM Starter lett på startgass Sjekket vacum Historien: I Mars begynnte bilen å gå veldig ujevnt på tomgang, akkurat som om den bare gikk på 2-3 syl. Dette var veldig tilfeldig og det kunne gå uker mellom hver gang den fjusket, men ble "frisk" så fort jeg kjørte med den på vei. Byttet filter, drenerte tank fordi vi trodde det var kondens i dieselen. Til slutt etter noen uker fant jeg ut at siden turbo var i dårlig forfattning og trodde høytrykkspumpen var dårlig så jeg fikk tak i motor som hadde 140k på telleren. Byttet motor, flyttet ledningsnettet over på den nye samt, svinghjul, dynamo, starter, servo etc. Alt gikk fint, bilen startet og gikk veldig fint, kjørte med den i 4-5 dager før den pluttselig stoppet under kjøring. Det var som om jeg slo av tenningen. Fikk hjelp med å ta diagnose som ikke fortalte noe annet enn gamle feilkoder om abs, lys og rattakselsensor. Fikk heller ikke noen koder når vi prøvde å starte. Dro hjem på henger! På grunn av lang avstand til nermeste bmw verksted, jobb, famile osv så søker jeg hjelp her på forum. Eneste spørsmålet jeg har nå er om det kan være startsperren som ikke virke som den skal? Er det mulig å sende ecu noen plass å få fjernet startsperren? Evt lest av feilkodene eller testet hjernen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå