janheolsen Skrevet Mai 6, 2015 Share Skrevet Mai 6, 2015 hei Bytta nytt batteri og ny dynnamo på en e 36 cab 318i 98 mod. så trudde jeg at alt skulle være i orden, men måler på batteriet 12v når motoren går. måler og på pluss punkte i motor. der og kun 12 v. måler på dynamoen 14 v. har og kontrollert at det er forbindelse fra dynamo ( som er kobla via Starter) til pluss punkt i motor rom. Noen videre råd på hva en skal feilsøke på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Mai 6, 2015 Share Skrevet Mai 6, 2015 Vanskelig uten og feilsøke med og gi råd, men jordingspunk og sjekke kabler/kontakter for irr? Husker ikke i farta hvilke, men det er vel et hovedrelé også som kan være dårlig. Etter som du måler 14V på dynamo, så er det mest sansynlig dårlig forbindelse et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janheolsen Skrevet Mai 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2015 ja mulig det er et jordings punkt, men da ville vel det elektriske ikke fungert ellers ville jeg tru. men trur jeg skal gå over koblingen mellom starter og dynnamoen. selv om det betyr og demonter innsuget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janheolsen Skrevet Mai 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2015 veit noen hvor hovedrele evt sitter, har sjekka det som ligger ved hoved hjernen og det virker som det skal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janheolsen Skrevet Mai 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2015 problem funnet... kabel fra dynamo til starter fra ikke strammet til nok og fikk dermed ikke nok kontakt når det var belastning.( det var ikke jeg som har bytta starter) så den gamle dynamoen er nok iorden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Mai 6, 2015 Share Skrevet Mai 6, 2015 problem funnet... kabel fra dynamo til starter fra ikke strammet til nok og fikk dermed ikke nok kontakt når det var belastning.( det var ikke jeg som har bytta starter) så den gamle dynamoen er nok iorden.. Bra med tilbakemelding! Da er det tut og kjør. janheolsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå