Kristian Stensrud Skrevet Mai 8, 2015 Share Skrevet Mai 8, 2015 Halla Boys.Montert coilovers på min E91 touring, med dette medfølgte en jævlig klunking fremme. Noen av dere som kan si meg hva som må utbedres? eller hva det kan være? virka som det ble hakket værre etter stabstag ble montert!?På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Mai 9, 2015 Share Skrevet Mai 9, 2015 Løft opp og på hver side se og kjenn på stablisator-foring (om hull er større enn stag), stabilisator-lenkearm (om kuleledd er løst), kasterstag og bærearm (om indre foring er myk/sprukket eller ytre kuleledd er løst), samt styrestag (om indre eller ytre kuleledd er løst). Siden klunkingen er veldig tydelig bør du kunne finne greit fram til om en eller flere av disse punktene er årsaken, jeg anbefaler i så fall å skifte aktuelle deler samtidig på begge sidene. Jeg regner ellers med at coilovers er korrekt montert og at topplager er nytt eller sjekket ok. Forøvrig vil et kompetent verksted avdekke disse feilene ved hjulstillingskontroll, som er anbefalt og pålagt etter montering av bla. coilovers, kontrollen blir da vanligvis avbrutt til redusert pris med forbehold om at du kommer tilbake for ny kontroll etter utbedring av feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Stensrud Skrevet Mai 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2015 Løft opp og på hver side se og kjenn på stablisator-foring (om hull er større enn stag), stabilisator-lenkearm (om kuleledd er løst), kasterstag og bærearm (om indre foring er myk/sprukket eller ytre kuleledd er løst), samt styrestag (om indre eller ytre kuleledd er løst). Siden klunkingen er veldig tydelig bør du kunne finne greit fram til om en eller flere av disse punktene er årsaken, jeg anbefaler i så fall å skifte aktuelle deler samtidig på begge sidene. Jeg regner ellers med at coilovers er korrekt montert og at topplager er nytt eller sjekket ok. Forøvrig vil et kompetent verksted avdekke disse feilene ved hjulstillingskontroll, som er anbefalt og pålagt etter montering av bla. coilovers, kontrollen blir da vanligvis avbrutt til redusert pris med forbehold om at du kommer tilbake for ny kontroll etter utbedring av feil. mistenker att hullet på demperen er er større enn gjengestanga på stabstaget, Det fulgte med sånn skive som skal bygge ut, men di fikk jeg ikke inni demperen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå