pedlex Skrevet Mai 12, 2015 Share Skrevet Mai 12, 2015 Har bilen min hos bmw for feilsøking, dem har funnet intern feil i DDE. Så sier dem at det ikke er mulig å kode om en brukt hjerne fra donor bil. Har byttet motor til en som er 2 år nyere (2004). Noen som kan hjelpe meg å forstå hvorfor det ikke er mulig å kode ny dde fra evt samme årsmod? Er det ews som gjør at det ikke vil funke? Vil det være mulig å få fjernet startsperren? Dem sier om jeg skaffer hjerne fra samme årsmod/mnd så vil det være 10% sjangs for at det går. 15000 for ny dde pluss koding og 5-8 timer jobb bli for drøyt synes jeg. Har akkurat brukt 20000 på ny motor som ikke var feil med så er ganske frustrert. Håper det finnes en her i landet som kan dette å forklare hva jeg kan gjøre, snakke med bmw på verksted er håpløst da dem sjøl ikke vet hva som er den beste løsninga. Virke som at dem bare vil selge nye deler. 2002 mod 320d. m47-tud20 110kw/150 hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutsir Skrevet Mai 14, 2015 Share Skrevet Mai 14, 2015 Hei, Det er fullt mulig å få omprogrammert en brukt DDE. Andre har fått god hjelp fra RPM Motorsport i Canada : http://www.rmsonlinestore.com/BMW-MINI-Used-Ecu-Replacement-Service_c4.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet Mai 14, 2015 Share Skrevet Mai 14, 2015 Har bilen min hos bmw for feilsøking, dem har funnet intern feil i DDE. Så sier dem at det ikke er mulig å kode om en brukt hjerne fra donor bil. Har byttet motor til en som er 2 år nyere (2004). Noen som kan hjelpe meg å forstå hvorfor det ikke er mulig å kode ny dde fra evt samme årsmod? Er det ews som gjør at det ikke vil funke? Vil det være mulig å få fjernet startsperren? Dem sier om jeg skaffer hjerne fra samme årsmod/mnd så vil det være 10% sjangs for at det går. 15000 for ny dde pluss koding og 5-8 timer jobb bli for drøyt synes jeg. Har akkurat brukt 20000 på ny motor som ikke var feil med så er ganske frustrert. Håper det finnes en her i landet som kan dette å forklare hva jeg kan gjøre, snakke med bmw på verksted er håpløst da dem sjøl ikke vet hva som er den beste løsninga. Virke som at dem bare vil selge nye deler. 2002 mod 320d. m47-tud20 110kw/150 hk. Har den "nye" og "gamle" ECU'en samme Bosch nummer, isåfall skal det ikke være noe problem å gjøre dette. Imidlertid kreves det riktig utstyr for en slik operasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedlex Skrevet Mai 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2015 Prøve å bytte ecu, ews, nøkkel og instrument fra donorbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå