Kristoffer Mathias Skrevet Mai 21, 2015 Share Skrevet Mai 21, 2015 Hei, Skal bytte motorn i min E39 520 til 528 Touring. Har snakket med vegvesne og de sendte meg dette Tenkte å bruke http://www.realoem.com/ for å dokumentere at chassi og bremser er samme på både 520 og 528. Men de eg lurte på om de er andre måter som er bedre å gjøre de på? om de godtar RealOem.com Og korsen dokumentere avgass og støy? På forhond takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 21, 2015 Share Skrevet Mai 21, 2015 jeg godkjente min ombygging fra 728ia til 740i ved hjelp av realoem. siden du har touring er jo alt av bremser likt, ventilerte skiver bak. er stabstagene like tykke? støy: bruk org 528 eksos, evt klask på 520 eksosen. avgass: ta en co måling, dette tar dem hos vegvesenet også, dem målte min der. motor må være fra samme årstall eller nyere enn 520 bilen. Espen Aass reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Mathias Skrevet Mai 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2015 jeg godkjente min ombygging fra 728ia til 740i ved hjelp av realoem. siden du har touring er jo alt av bremser likt, ventilerte skiver bak. er stabstagene like tykke? støy: bruk org 528 eksos, evt klask på 520 eksosen. avgass: ta en co måling, dette tar dem hos vegvesenet også, dem målte min der. motor må være fra samme årstall eller nyere enn 520 bilen. åfaen.... motoren eg har er fra en 97 menst min er 98.. hva har de med saken å gjøre? han nemnte ikke noe om de da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Mathias Skrevet Mai 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2015 jeg godkjente min ombygging fra 728ia til 740i ved hjelp av realoem. siden du har touring er jo alt av bremser likt, ventilerte skiver bak. er stabstagene like tykke? støy: bruk org 528 eksos, evt klask på 520 eksosen. avgass: ta en co måling, dette tar dem hos vegvesenet også, dem målte min der. motor må være fra samme årstall eller nyere enn 520 bilen. Vilken pris var ombygningen? var de bare for timen hos vegvesne du betalte for? takk for tilbakemelding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Mai 21, 2015 Share Skrevet Mai 21, 2015 Er du heldig og slår opp på realom så er bilen din produsert i slutten av 97. Det har med avgass krav og gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Mathias Skrevet Mai 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2015 Er du heldig og slår opp på realom så er bilen din produsert i slutten av 97. Det har med avgass krav og gjøre. 5 måne i 98.... Faen da og dette godkjenner de ikke i de hele tatt? Da blir de sikkert å drite i hele godkjenningen ingen som ser forskjell uansett? Øker ikke like mye i verdi da.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 22, 2015 Share Skrevet Mai 22, 2015 betalte 520kr for ombygging. eg hadde dritte i å godkjenne dette, ingen ser forskjell på motorene. du kan prøve deg på at motoren kommer fra samme type bil, og at avgasskravene er ikke endret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Mathias Skrevet Mai 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2015 e vell kanskje verdt å prøve? vist ei vise at en 97 528 og en 98 528 e samme motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 23, 2015 Share Skrevet Mai 23, 2015 ja du kan henvise i realoem at den b28 motoren er levert fra din type og eldre biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 23, 2015 Share Skrevet Mai 23, 2015 Er det ikke slik at motor modellen ikke kan være eldre? Altså har du en 98 M52 kan man bruke hvilken som helst M52 helt tilbake til den første som ble produsert , men ikke en eldre type motor slik som M50??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 23, 2015 Share Skrevet Mai 23, 2015 der er jeg usikker, skulle ikke forundre meg at selve motor/ delebil må være lik eller nyere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 23, 2015 Share Skrevet Mai 23, 2015 Mener jeg fikk beskjed at det ikke må være en eldre kostruksjon bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå