Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Plutselig en dag begynte bilen min å gå veldig dårlig, ujevn tomgang å lite kraft. Det første som slo meg var falskluft, byttet ut luftbelgen som er etter LMM. Ble bedre, men ikke i orden. Tok den da til Mekonomen får å få tatt en scan av den. Der viser det seg at det er feiltenning på sylinder 6! 02 sensoren er også gåen (1994 mod, OBD1' bare 1 sensor)

Tok av plastdekselene og så at coilen på sylinder 6 var smelta og ødelagt, svart gugge som var blitt steinhard hadde rent ut av den.

Skrevet

Har du spenning fram til coil? Hvis ikke, sjekk ledningsnett for brudd/spenningsfall. Hvis det er i orden, er det antagelig ecu som er problemet.

post-46602-0-98844200-1432637757_thumb.p

Skrevet (endret)

Har du spenning fram til coil? Hvis ikke, sjekk ledningsnett for brudd/spenningsfall. Hvis det er i orden, er det antagelig ecu som er problemet.

attachicon.gifUten navn.png

Hei! Takk for raskt svar! :-)

Har et multimeter, men ikke så flink når det kommer til bruk av det :'-) Er det å måle i ecu'en i den pinnen som er merket på bildet? I så fall regner jeg med at bilen må stå på? Hvertfall på med tenning?

Liten "avstikker", har mulighet for å få tak i en ECU fra en donorbil (samme motor, bare manuell) vil det være mulig å sette denne inn i min bil? Regner med at jeg må få omprogramert det som heter EWS?( hvis jeg ikke husker feil fra andre forum)

Beklager mange spørsmål, men vil bare ha bil igjen! :-D

Edit: ar et multimeter, men ikke så flink når det kommer til bruk av det :'-) Er det å måle i ecu'en i den pinnen som er merket på bildet? I så fall regner jeg med at bilen må stå på? Hvertfall på med tenning?

Ser nå hva som står på bildet ang tenning å slikt! Haha

Endret av matsbmw
Skrevet

har nå målt ledningene som går til coilene. Da viser det seg at den coilen som ikke fungerer får strøm hele tiden (type 11-12 volt), mens resterende coiler får enten 0 eller 1-2 hvorvidt motoren er av(tenning på) eller om den går. 

Skal prøve å bytte hjerne å se om det hjelper noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...