Gå til innhold

hjelp til å få riktig bremserør og slange bak


Bmwray
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk mangel på eu at bremserør høyre bak er rustent og bremseslange venstre bak må skiftes.

Det er til en e39 sedan 99 modell 520i.
Mekanikeren sa det er ca en meter med rør som må skiftes og 4 koblinger?

Ser ut til at jeg har to rør og bak, så at dem går over til og bli et rør der dem stikker ut fra tanken der? Ser ikke hele på bilde.

 

På gs delelisten ser det ut som det er et på hver side? Dette har vært skiftet for 8 år siden før så kan jo være at jeg har uorginalt nå?

 

Mekonomen selger noe som heter bremserør bak til rundt 700 med 2 koblinger på bilde.
Kan noen hjelpe meg og få riktige deler på gs slik at jeg får riktige rør med koblinger for og skifte ut det rustene på bildet  :)
Legger ved bilde av dem og delelisten fra gsbildeler.

Fikk også mangel på venstre bremseslange bak, delelisten til bremserør bak viser en slange helt bak som er nr 14 og en lengre frem som er nr 4. Det mest normale når det står bak er og kjøpe nr 14? Står jo at alle disse er til bak så ble litt usikker på om det gjelder begge eller bare det helt bak.

 

Takker for hjelpen jeg kan få :)

 

Bilde under bilen ble opp ned når jeg lastet det opp..

post-39430-0-37566000-1432929241_thumb.p

post-39430-0-16385800-1432929257_thumb.j

Endret av Bmwray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med dem som utførte PKK.

Vanskelig for oss som ikke har sett bilen din.

Men bremseslange bak er nr. 14.

Bremserør kan man lage selv, med riktig verktøy, men da må man vite hva man driver med.

Og orginalt er det stålrør, men man kan benytte kobber-rør som er lettere og jobbe med, men de må festes med 15 cm mellomrom.

Nikkel/kobber legering, som bl.a. Mekonomen selger trenger ikke like mange fester, men er vanskligere og jobbe med. (Altså tilpasse/bøye)

Men som sagt, dette er ikke en jobb for de som trur de har greie på det, med for de som har greie på det.

Hjelper ikke med gode dekk og airbag hvis bremsene svikter :whatever:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det er sant :-)

Det er en annen mekaniker som skal skifte røret.

Fikk bare mangel lappen der det sto høyre bak, mekanikeren som skrev opp mangelen sa det holdt med 1 meter ca og 4 koblinger.

Er det normalt 2 rør som går under bilen? På høyre side?

Rusten på bilde er rørene som går rett under baksetet, mellom baksetet og ca ved ryggen på pasasjer setet foran.

Endret av Bmwray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja trodde kanskje dem gikk på hver sin side av bilen :P

Tror du det holder med rør nr 9 og 10 også at det kan passe på resten? Nr 5 og 6 var utsolgt eller så kunne jeg bestilt alle på bildene.

Eller så kan jeg ta fra mekonomen som det står høyre bak og venstre bak. Disse er surret i en runding på bilde og har bare to koblinger.

Er det en grei jobb eller burde jeg heller bestilt komplett orginale fra bmw kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke E39 så godt, men hvis bremserøret går over bakakselen kan det være litt vanskelig og få røret på plass.

På E34 er det ganske trangt, så jeg la bremserøret på en annen plass enn orginalt og festet det med klemmer.

Du får høre med mekanikern din.

Om nr 9 og nr 10 passer vet jeg ikke. Rørkoplinger passer sikkert, men lengden er jeg usikker på.

Røra fra Mekonomen er sikkert greie. Orginalt er vel stål og kan være vanskelig og få på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har lest på tråder her inne og det skal være ganske trangt.

Han på pkk sa det holdt med en meter rør og 4 koblinger. Da er det kun til å skifte det som ser rusten ut under bilen. Røra ser fine ut før dem forsvinner bak tanken der, vet ikke om det er greit og gjøre det sånn eller bytte alt komplett?

Vil jo få gjort det enklest mulig, men bremser er jo det viktigste på hele bilen :-)

Er ikke godt og si tilstanden til resten av lengden men det lille som er synlig ser helt og fint ut uten slik rust..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du ikke ser vet du ikke hvordan tilstanden er på.

Jeg ble overrasket over det som man ikke ser på min gamle E34.

Hadde jeg vært deg hadde jeg skiftet alt fra gulvet og bakover. Tipper det er rusten der også.

På E34 var det "knekkebrød" flere steder over bakakslen der rør var festet. Altså mye rust slik at røret knakk da jeg demonterte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...