Robert Holen Skrevet Mai 30, 2015 Share Skrevet Mai 30, 2015 (endret) har problem med min e39 530d.. olje på peilepinnen var grå.. er også grønn og hvit gele på oljepåfyllingstoppen.. alt tilsier at det kommer kjøleveske inn i oljen.. men har ikke merket at det har forsvunnet noe kjølevann.. det som er så rart.. tappet av oljen, og den var grå.. byttet olje, og kjørte den 8 mil.. tappet av oljen igjen, og den var samme farge.. om ikke mer lys grå.. byttet olje og filter, og kjørte den 4 mil.. tappen av igjen olja, og den er lys grå.. gromset er på oljetoppa dele tiden.. samme gromset/geleen fant jeg i veivhusventilasjonen og røret som gikk fra den og ned til innsug på turboen var full i slikt groms.. hva kan være problemet her? er ikke merkbart at det har forsvunnet noe kjølevann.. finnes ikke olje i kjølevannet heller.. har også trykktestet oljekjølern/varmevekslern.. den var tett og fin.. motor går fint og har ikke noe problem med å starte.. Endret Mai 30, 2015 av robert holen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Mai 30, 2015 Share Skrevet Mai 30, 2015 Gått langt? Tenker ein motorrens kunne ha hjelpt på saken visst det ligger grums ein plass, men med tett veivhusventilasjon så bør den byttest[emoji1] Kan det være noe som skaper kondens? Vannet må jo komme frå ein plass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robert Holen Skrevet Mai 31, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2015 Gått langt? Tenker ein motorrens kunne ha hjelpt på saken visst det ligger grums ein plass, men med tett veivhusventilasjon så bør den byttest[emoji1] Kan det være noe som skaper kondens? Vannet må jo komme frå ein plass.. gått 217.000km. ja, kunne hjelpt med en motorrens, men vannet må som sagt komme fra en plass.. har ikke peiling på hva som kan skape så mye vann.. veldig merkelig at det skal komme så mye vann i olja uten at jeg har merket at det har forsvunnet kjølevann.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mai 31, 2015 Share Skrevet Mai 31, 2015 Stikk på biltema og kjøp deg en Co-tester. Da måler du om det kommer eksos i kjølevannet. Endrer farven seg i beholdern (fra blå til grønn) så har du desverre toppakningsbrudd eller andre feil som gjør at vannet går i oljen. Eller eksos i vannet. Vet ikke hva testern koster, men er sikkert billigere en å levere inn på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå