Julianv Skrevet Juni 1, 2015 Share Skrevet Juni 1, 2015 Hei! Har et interessant problem her etter skifte til skinninteriør. Setevarmer i førerstol er permanent på! Har nappet stikket under og tatt sikringen men likevel blir det varme.. Noen som har en ide hva som foregår? Overledning? Mvh Julian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juni 1, 2015 Share Skrevet Juni 1, 2015 Tipper feilkopling/kortslutning til sete kontakt. Noe med seteregulering som har spenning selv om tenning er av. For regner med at du har elektrisk justering av sete? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet Juni 1, 2015 Share Skrevet Juni 1, 2015 jaja, ditta suger jo litt. ræva steikern på heile tiden kan jo kanskje vær kontakten som har noen bendet pinner slik dei toucher kvarandre. slik den gir strøm til begge gjennom en. Om dette var forstålig. har jo sjedd meg en gang med noe lignenes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Juni 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2015 Tipper feilkopling/kortslutning til sete kontakt. Noe med seteregulering som har spenning selv om tenning er av. For regner med at du har elektrisk justering av sete? Tar jeg tenning av går varmen av, men du har nok rett ang kortslutning i setekontakt. Tok en quickfix idag og nappet av hovedstikket til stolen så nå slipper jeg å svi meg i hjel (i går i kø var lite kjekt..) Det er fullelektiske seter ja (sportkomfort) jaja, ditta suger jo litt. ræva steikern på heile tiden kan jo kanskje vær kontakten som har noen bendet pinner slik dei toucher kvarandre. slik den gir strøm til begge gjennom en. Om dette var forstålig. har jo sjedd meg en gang med noe lignenes. Det suger litt ja Tenker samme tanke som deg, må ta det av i dag og se litt på stikk og diverse kontakter under. Så det var en del gris og fett under, så kanskje det er kommet seg borti stikk og dermed kortslutter litt. Kommer med update når jeg har fått sett på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Juni 10, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2015 (endret) Trenger visst mer hjelp her. Nå har jeg feilsøkt litt mer, men finner ingenting gale. Har kontrollert alle stikk, ledninger osv og alt er i orden. Har koblet fra bryteren til setevarme og sikringen er fremdeles ikke i. Har noen flere tips til videre feilsøking? Kjedelig med fullelektriske sportstoler uten justeringsmuligheter fordi stikket er frakoblet Har og kontrollert stikk fra gamle stol og alt er likt, så det er ikke en forandring på ledningsnettet eller lignende. Edit: Kontaktet koed for å vite hvilken årsmodell den kom fra og den er fra mai 1995 modell vis dette har noe å si. Min er 1994 modell. Endret Juni 10, 2015 av Julian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juni 10, 2015 Share Skrevet Juni 10, 2015 (endret) Da er det bare og Ohme ledninger/brytere og lete etter kortslutning. Setevarme side 23 og setejusteringer/memory side 39 her: http://www.e38.org/BMW_95E_38_wiring_diagrams_full_set.pdf Har aldri åpnet/demontert sete på BMW, men mest sannsynlig er det kortsluttning mellom ledninger et sted i setepute/understell. Er det kun seteputa som blir varm eller er det også ryggen? Du kan jo begynne med og ta ut sikkring F39, (til varme) F12 og F15 (justering)og se om feilen kan i en av disse kretsene. Endret Juni 10, 2015 av Espen A. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Juni 10, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2015 Jepp, må vel til med det. Men jeg er så ubrukelig med elektronikk Takk for linker! Det er utrolig nok varme alle tre steder: Rygg, pute og beinstøtte. Jeg har tatt sikring nr 39 til setevarme, tatt bryteren til setevarme, men det er fremdeles varme. Det må jo nesten sitte i hovedstikket, for setevarme deler seg jo opp til 3 kontakter i følge google. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet Juni 12, 2015 Share Skrevet Juni 12, 2015 I verste fall kliper du setevarmer kablene, og tar endene fra stolen og legg nye til batteriet, og så kjøper du en sikring med spake på biltema og monteter den i "svarte hullet" mellom sete og midtkonsoll. Det hadde eg gjort om eg måtte ha den. Sent fra min D6603 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Juni 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2015 Da har jeg "fikset" det Tok av dekselet på ryggen og koblet fra stikket til setevarmer der. Så plugget jeg i nede under setet igjen og nå kan jeg ha hovedstikk tilkoblet og dermed har jeg fullt funksjonelt sete. Som en bonus så funker setevarmer i sittepute og lårstøtte ved bruk av knapp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå