Skårholen Skrevet Juni 24, 2015 Skrevet Juni 24, 2015 Hallo skal montere coilovers for en kompis, men lurer litt på hvordan topplagrene foran sitter. Evt om det er likest og bare kjøpe nye. Er et Tuningart-kit hvertfall, noen tips ellers?
Sammyen Skrevet Juni 24, 2015 Skrevet Juni 24, 2015 (endret) Byttet topplagrene mine foran ein stund siden Er det ikkje ulyder så ville eg spart dei pengene så lenge dei passer med kit'et Dette var min framgangsmåte:Jekke opp bilen og ta av dekkene. Løsne lenkearmene.Løsne festet nede, er ein slags "klemme" med bolt igjennom. Vanlig 6kant. Så måtte eg presse ned navet så demperen løsnet nede. (OBS: Har du xenon så er det sensor du må løsne på høgre side meiner eg. "Ligger" på bærearmen)Løsnet dei 3 skruene på toppen og tok den ut. Klemte fjøren med 2 fjørklemmer.Løsnet mutteren som ligger nedi "skålen" med luftverktøy (Det er støtte for å bruke unbrako og tennpluggpipe for å løsne denne manuelt visst ønskeligt) Ligger litt skiver/lokk og div, ligger rundt lageret, som følger med når du tar den ut. Sjekk om du får med nye eller reingjør og bruk dei gamle.Då skal du ha fått topplageret i neven! Med evt montering så må du passe på at fjørene ligger riktig i gummien! Sikkert litt forskjell frå orig til coiloversene kompisen din skal ha på Endret Juni 24, 2015 av Sammyen
Skårholen Skrevet Juni 24, 2015 Forfatter Skrevet Juni 24, 2015 Ser ut som det ikke kan være gummi i mellom der, eller er plass til den orignale hvertfall. Vi banka til med muttertrekker nå akkurat, men demperen går bare rundt. Får begynne på igjen i morgen og prøve og holde fast med ei stor rørtang eller noe.
Sammyen Skrevet Juni 24, 2015 Skrevet Juni 24, 2015 (endret) No snakker du om den mutteren "nedi skålen" sant?Får du stramma den meir med unbrako og tennpluggpipe trur du? Endret Juni 24, 2015 av Sammyen
Skårholen Skrevet Juni 24, 2015 Forfatter Skrevet Juni 24, 2015 Tennpluggpipe? Brukte vanlig 22mm pipe jeg.
Sammyen Skrevet Juni 25, 2015 Skrevet Juni 25, 2015 I noken tilfeller går gjengestaven rundt sammen med mutteren, men ser ut som du har vert heldig Då kan du bruke ein tennpluggpipe og skru den rundt med fastnøkkel samtidig som unbrakonøkkelen din går "igjennom" pipen og holder igjen gjengestaven. Skal være spor til unbrakoen på toppen av gjengestaven
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå