coupe.77 Skrevet Juli 11, 2015 Skrevet Juli 11, 2015 (endret) Hei... Har et stort problem.Finn ikke ut av lat motor med tenningsbank ved pådrag,det knitrer mye(ja det er tenningsbank ikke lager lyd) byttet begge bankesensorer uten lykke,nye plugger,prøvd andre coiler og luftmassemåler, lamda er ny.også prøvd 98oktan bensin.. Nytt bensin filter også. Bilen er kunn gått 180 000 km. Er nettopp bygd om til manuel gir, burde ikke ha noe å si. Ingen feilkoder er lagret..håper noen kan hjelpe Endret Juli 11, 2015 av coupe.77
Espen Aass Skrevet Juli 11, 2015 Skrevet Juli 11, 2015 (endret) Spørs om ikke problemet er at du har bygget om til manuell gir. Hva har du gjort med styringsboksen til automat? Bare koblet vekk? Er vel noen styringer av automat som påvirker motor uten at jeg skal være helt sikker. Endret Juli 11, 2015 av Espen A.
coupe.77 Skrevet Juli 11, 2015 Forfatter Skrevet Juli 11, 2015 Jeg vet ikke om tenningsbank har vært der før ombygging,ble obs på dette da det åpent gjennom torpedo vegg iht rør osv som måtte ut der, da hørte jeg dette. Girvelger enheten står i N og ligger under midtkonsol... Leste i en E39 tråd nu , han hadde funnet falsk luft ved en slange oppå innsuget en plass.. Tettet dette så var det ok... Må prøve imorgen
coupe.77 Skrevet Juli 11, 2015 Forfatter Skrevet Juli 11, 2015 (endret) . Endret Juli 11, 2015 av coupe.77
Espen Aass Skrevet Juli 11, 2015 Skrevet Juli 11, 2015 Men har du fjernet styringsboksen til automatkassen? Mener det er noen parameter som styrer motorstyring, men helt sikker er jeg ikke. Bl.a om man kjører "aggresivt eller rolig".
Morty999 Skrevet Juli 12, 2015 Skrevet Juli 12, 2015 har bygd om sånn før og ikke fått dette problemet så tviler på att det er noe med ecu til aut kassa
coupe.77 Skrevet Juli 12, 2015 Forfatter Skrevet Juli 12, 2015 Hei.beklager sent svar. Har nu prøvd med startgass, ingen lekasje funnet.. Det ligger 2 bokser side om side ved Ecu ,er disse til automat kassen mon tro?? Bare plugge dem ut ?? Tenningsbank er der hele tiden ved vanlig belastning også ved litt hard kjøring. Men ved kald motor virker det som om det er nesten ingen Tenningsbank.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå