Auen Skrevet Juli 13, 2015 Skrevet Juli 13, 2015 (endret) Heisann! Jeg har prøvd å søke litt uten hell, så jeg spør i veg På E46en min ser det ut som at airbag-sensoren i passasjersetet er gåen. Skal kjøre en diagnose når jeg får mulighet, men jeg regner med at det er den. Spørsmålet er om jeg skal gå for å bytte sensoren ut eller kjøpe en sånn bypass-dings fra ebay. Det er jo både billig og lett å ta ebay-løsningen, men hvis uhellet er ute og jeg er aleine i bilen, så kan jo de ekstra airbagene bety forskjell mellom kondemnering og ikke. Jeg har forstått det sånn at airbager er dyrt, og lurer på om det kan by på problemer i forbindelse med forsikringsselskapet. Jeg regner med at de ikke blir direkte imponert hvis jeg har modda bilen så det blir masse dyrere å reparere den. Det skal også nevnes at jeg er glad i å skru og gjerne tar utfordringen å demontere setet for å bytte sensor, så den eneste baksiden med å bytte selve sensoren er at lommeboka mi gråter en skvett. Hva sier dere? Sent from my iPhone using Tapatalk Endret Juli 13, 2015 av Auen
hanzhe Skrevet Juli 13, 2015 Skrevet Juli 13, 2015 Sensoren skal registrere om det sitter noen der, slik at airbagen ikke løses ut dersom setet er tomt. Failsafe er at den alltid utløses. Så hvorvidt det er en risiko eller ikke får du nesten finne ut av selv. Naturligvis, det er jo alltid greiest å ordne dette skikkelig når du først er i gang. Med det sagt, på min E39 var det bare å slette feilkoden så var problemet løst. Dukka vel opp etter bytte av sete i første omgang,
Espen Aass Skrevet Juli 13, 2015 Skrevet Juli 13, 2015 Bedre at airbag virker enn at den ikke virker i det hele tatt. Ta nødløsning, og vent til lommeboka renner over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå