Gå til innhold

1986 E28 525i (535 Turbo)


Kid B
 Share

Anbefalte innlegg

Prosjektbilen vurderes å selges enten hel eller i deler da den bare blir stående.

 

Kort beskrivelse:

Sitter en 3,5 motor med turbo og datasprut i bilen.

540 bremser foran, diffbrems, fuel-cell, bøttestoler med firepunktseler, senk, tak stativ.

Har komplett 535 motor og gir liggende i deler vasket og lagt i esker, som reserve.

Bilen er avskiltet for flere år siden, den er ikke godkjent med modifiseringer. Bilen er originalt en 525i M30.

 

Bilen står i Røyken.

post-46574-0-93026000-1437171335_thumb.j

post-46574-0-17982600-1437171371_thumb.j

post-46574-0-83741800-1437171406_thumb.j

post-46574-0-53065900-1437171412_thumb.j

post-46574-0-79951700-1437171422_thumb.j

post-46574-0-89082400-1437171428_thumb.j

Endret av Kid B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren har Mahle stempler, annen kam, ARP studs og er o-ringet. Ellers er den original. Overhalt med nye lager pakninger osv. Sinterlamell og Sachs 765 trykkplate. Hjemmesveiset grenrør og rørgater til intercooler, Turbonetics T66 turbo, 750cc dyser, MS 2 datasprut med LC1 bredbåndslambda, 044 Bosch pumpe, Summit racing 60 liter fuel-cell, 3 toms eksos hele veien, HKS kopi wastgate fra KL racing, Dumpventil fra PPF, AN slanger til bensin og olje, 745 diffbrems, 745 oljefilteradapter, oljekjøler (kanskje Earls), 3' gasspjeld, stor intercooler fra KL racing, 525 radiator og reservoar, 540 bremser forran, greenstuff klosser forran og bak, senkesett, tårnavstiver bak, elektrisk vifte med styring, MSD coil og tenningsforsterker, MS ''skjerm'', olje catch tank, bøttestoler og firpunkts seler, bensintrykkregulator og måler, +++

 

Følger med en 535 motor og gir, den er skrudd fra hverandre og mange av delene er rengjort.
Motor, gir, el-nett, styreenhet, starter, dynamo, kjølevesketank, slanger, osv.

Bilen starter og går men trenger å bli mappet, den er kun kjørt noen korte turer rundt i nabolaget.
Under oppstart av den da nybygde motoren, kom det noen merker på det ene stempelet og tennpluggen var skadet, det er også skade på eksos impelleren på turboen. Byttet plugg og den fungerte fint etter dette. Turboen ser ut til å fungere greit ved rolig kjøring, tror den skal fungere ved bra lading å.

Bilen er bygd for å kunne tåle 400-500 whp.
Det er lappet for rust i begge kanaler og forsterket rundt jekk fester, eller er den litt små bulkete og rust her og der. Var aldri ment å få den strøken da ''rat look'' eller ''bus bil'' mer var målet.

 

Bilen er nesten ferdig i mine øyne, det som må gjøres er:
-Bytte diff lokket da det er et 745 lokk på nå (har ikke delen). Derfor er den kun skruddfast i tre skruer og ikke fem slik det skal være.
-Kjølesystemet bør utbedres med større radiator, tror den sitter for trangt og varmt for varme dager.
-Div ting bør gås over å se til at alt er strammet og ikke løst.
-Servobremsene og styring er ikke på da reimen ikke er satt på plass.

-Bilen må mappes.

 

Husker ikke alt men tror jeg fikk med det meste.

Bare å ta kontakt om det er noen som er interessert.

Endret av Kid B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teksten over er blitt oppdatert. Mye gromme deler som koster og er verdt langt mer enn jeg forlanger for bilen.

Skulle gjerne demontert og solgt i deler om jeg hadde hatt tid og plass, om ingen er interessert i bilen som den står. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...