Gabriel Paulsen Skrevet August 1, 2015 Share Skrevet August 1, 2015 Hei,kjøpte bilen her om dagen og merket for litt siden at når tank-måleren kommer under 15 l ( før ekstratank lyset går på ) så begynner den å fuske akkurat som det er tomt for bensin (det går ann å ruse motoren i fri, men i gir så bare sperrer/rister bilen på 2-3k rpm). Skynder meg til nærmeste bensinstasjon og fyller på 15-20 liter og problemet er borte.Kan det tyde på at det er mye vann/kondens i tanken, eller rett og slett at måleren viser feil ?Skal fylle full tank imorgen så da får jeg se ca hvor mye det går på tanken i forhold til hva som står på måleren.Hvor mye rommer tanken, noen som vet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KasperR Skrevet August 1, 2015 Share Skrevet August 1, 2015 Er vel 70 liter tanken rommer. Har bilen blitt brukt lite/ stått mye? Tenkte på grums nederst i bensintanken? Enten dette, eller feil ved måleren. Hvis det viser seg at bensinen i tanken er dårlig, ville jeg fått ut alt, og byttet bensinfilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabriel Paulsen Skrevet August 1, 2015 Forfatter Share Skrevet August 1, 2015 (endret) okay, tror den har blitt normalt brukt Begynner med å se hvor mye bensin jeg får plass til imorgen jeg, prøver jeg å bytte bensinfilteret og få tømt tanken helt , når det nærmer seg tomt igjen ser ikke ut som det er noe feil med måleren prøver å bytte filteret når jeg nærmer meg tom igjen Endret August 3, 2015 av gpfiin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå