Gå til innhold

e39 520i fusker som det er null bensin igjen, tank størrelse ?

Gabriel Paulsen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

kjøpte bilen her om dagen og merket for litt siden at når tank-måleren kommer under 15 l ( før ekstratank lyset går på ) så begynner den å fuske akkurat som det er tomt for bensin (det går ann å ruse motoren i fri, men i gir så bare sperrer/rister bilen på 2-3k rpm). Skynder meg til nærmeste bensinstasjon og fyller på 15-20 liter og problemet er borte.

Kan det tyde på at det er mye vann/kondens i tanken, eller rett og slett at måleren viser feil ?

Skal fylle full tank imorgen så da får jeg se ca hvor mye det går på tanken i forhold til hva som står på måleren.

Hvor mye rommer tanken, noen som vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel 70 liter tanken rommer. Har bilen blitt brukt lite/ stått mye? Tenkte på grums nederst i bensintanken? Enten dette, eller feil ved måleren.

Hvis det viser seg at bensinen i tanken er dårlig, ville jeg fått ut alt, og byttet bensinfilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay, tror den har blitt normalt brukt ;)

Begynner med å se hvor mye bensin jeg får plass til imorgen jeg, prøver jeg å bytte bensinfilteret og få tømt tanken helt , når det nærmer seg tomt igjen :)

ser ikke ut som det er noe feil med måleren ;) prøver å bytte filteret når jeg nærmer meg tom igjen :)

Endret av gpfiin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...