apriliamann Skrevet August 7, 2015 Share Skrevet August 7, 2015 (endret) Jeg solgte akkurat min e92 325d med ESS mapping pga høy km. Var veldig fornøyd med bilen og nå ser jeg etter noe nytt i samme kategori til mellom 300k og 600k. Har vært innom tanken på å importere en 428i/430d eller kanskje kjøpe e92 m3, men er redd disse bilene kan tape seg mye i verdi i løpet av et par år pga de nye reglene fra og med 2016 hvor effekt og vekt avgiften skal fases ut i løpet av to til fem år om jeg har rett. Da vil det vel heller lønne seg å vente et par år med å kjøpe seg bil med litt krefter i? Kan det være smart å kjøpe seg en litt eldre bil som allerede har hatt det største verdifallet sitt nå? Noen formeninger om dette eller tips til kul BMW i denne prisklassen som ikke blir påvirket av de nye reglene i like stor grad? Setter stor pris på tips og meninger om dette Endret August 7, 2015 av apriliamann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet August 7, 2015 Share Skrevet August 7, 2015 Har tenkt på det samme selv. Driver å ser etter 645i e63 / 335i e92 fortiden. MEN, staten gir aldri "salg/rabatt". Tror ikke noe på at det blir noe billigere med det første. Fritak i en skatt, settes inn et annet sted. Sitat fra VG: I grunnlagsdokumentet, som VG omtalte i forrige uke, kom det frem at regjeringen og støttepartiene vil fase ut effekt-avgiften og redusere avgiften på bilens vekt. Avgiften skal flyttes over på «eksosen», altså CO2-utslippet. Så tviler på at det blir så mye billigere for ordentlige kjøremaskiner som slipper ut litt co2. Men ser for meg at hybridbiler blir noe billigere. Ikke at jeg vet, men dette tror jeg. Så jeg tar sjansen på å kjøpe i år, hvis den perfekte bilen dukker opp Kilde: http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/naf-om-nye-bilavgifter-fossilbiler-for-folk-flest-blir-billigere/a/23448507/ q1337 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå