Desko-K Posted August 11, 2015 Posted August 11, 2015 (edited) Min e39 lekker servoolje, men ser ikke hvor. Er det vanligst at den lekker fra slangen under filteret? Ser ikke noe særlig spor etter lekkasje Skal bytte filter og olje , er det ok å bruke gamle slanger igjen og kun bytte klemmene, eller bytter dere slanger også? Er det forresten noe vits å bytte filteret egentlig? Husker ikke hvorfor jeg kjøpte det, har hatt det liggende en stund.. Edited August 11, 2015 by Desko-K
Hyggmaister Posted August 11, 2015 Posted August 11, 2015 (edited) Se på bilde som er lagt ved. Normalt lekker det fra "1" eller "14", dette er slanger med små klemmer. Jeg valgte å skifte både de gamle slangene og klemmene. Det kan lekke både under selve oljehuset, ved servopumpen (1) eller ved oljekjølingen (14). Kjenner ikke til at det bruker å lekke fra koblingene fra metallrørene (4 og 8 ). I tillegg til dette kan selvsagt selve tannstangen og pakningene i den være slitne. Du må da under bilen å inspisere tannstangen for oljesøl, og se hvor det kommer fra. Et bra sted å starte er ved å løsne gummimansjettene på styrestaget. Nb. Disse har på samme måte som servoslangene engangsklemmer. Har du ikke riktige klemmer liggende hjemme, kan du feste de med strips inntil du har fått nye klemmer. Jeg kjenner ikke til at vi har filter, men det kan være det ligger noe inni oljehuset. Har du et nytt liggende skader det ikke å skifte det Edited August 11, 2015 by Hyggmaister
Desko-K Posted August 11, 2015 Author Posted August 11, 2015 Takker for grundig info Jeg bytter oljehuset og klemmene først og ser om det hjelper. Det sitter et filter nederst i oljehuset. Vet ikke hvor viktig det er å skifte dette, men nå har jeg det så jeg får vel gjøre det og.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now