Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Min e39 lekker servoolje, men ser ikke hvor. Er det vanligst at den lekker fra slangen under filteret? Ser ikke noe særlig spor etter lekkasje

Skal bytte filter og olje , er det ok å bruke gamle slanger igjen og kun bytte klemmene, eller bytter dere slanger også?

Er det forresten noe vits å bytte filteret egentlig? Husker ikke hvorfor jeg kjøpte det, har hatt det liggende en stund.. :P

Edited by Desko-K
Posted (edited)

Se på bilde som er lagt ved. 

Normalt lekker det fra "1" eller "14", dette er slanger med små klemmer. 

Jeg valgte å skifte både de gamle slangene og klemmene. 

 

Det kan lekke både under selve oljehuset, ved servopumpen (1) eller ved oljekjølingen (14). 

Kjenner ikke til at det bruker å lekke fra koblingene fra metallrørene (4 og 8 ).

 

I tillegg til dette kan selvsagt selve tannstangen og pakningene i den være slitne.

Du må da under bilen å inspisere tannstangen for oljesøl, og se hvor det kommer fra. Et bra sted å starte er ved å løsne gummimansjettene på styrestaget.

Nb. Disse har på samme måte som servoslangene engangsklemmer. Har du ikke riktige klemmer liggende hjemme, kan du feste de med strips inntil du har fått nye klemmer. 

 

Jeg kjenner ikke til at vi har filter, men det kan være det ligger noe inni oljehuset. Har du et nytt liggende skader det ikke å skifte det :)

 

post-45359-0-08360100-1439313479_thumb.p

Edited by Hyggmaister
Posted

Takker for grundig info :)

Jeg bytter oljehuset og klemmene først og ser om det hjelper.

Det sitter et filter nederst i oljehuset. Vet ikke hvor viktig det er å skifte dette, men nå har jeg det så jeg får vel gjøre det og. :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...