BMW Hansen Skrevet September 6, 2015 Share Skrevet September 6, 2015 Har en X5 2004 mod Facelift. Fikk rensa girkassen og ny olje og filter på denne for 3 år siden. Kjørt ca 40000 km etter dette. Har kjørt med campingvogn i 3 år nå etter oljebytte. Den senere tid har jeg merket ubehagelig risting ved pådrag slik som gjennom et kryss hvor stigning begynner med en gang.Kjører manuelt når jeg kjører med campingvogn.Denne ristingen kommer bare med vogn på kroken og ved stigning opp bakker hvor jeg egentlig først har en stopp for så å kjøre på oppover.Ristingen kommer fra 10 km og opp til 40-50 med det samme jeg trør etter litt.Har vell egentlig ikke merket dette noe uten vogn da.Når jeg da har kommet opp i fart virker alt å være helt normalt. Hva kan være feil??? noen som vet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ohtwo Skrevet September 18, 2015 Share Skrevet September 18, 2015 Rykkninger som i slappe foringer i bak-oppheng? - eller mer høyfrekvent risting som i mellomaksel i litt ubalanse? Sjekket kulevekta? Jeg fikk mye rykkninger med høy kulevekt og slitte foringer bak. Dette var riktignok oftere trigget av ujevnheter kombinert med lav fart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW Hansen Skrevet November 8, 2015 Forfatter Share Skrevet November 8, 2015 Hei og takker for svar.har hatt bilen inne til sjekk hos BMW.Tok diagnosetest på girkassa og fordelerkassen.Fikk frem ei feilmld fra fordelerkassen om å bytte olje på den.Fant også to foringer(dragstagforinger i bærekonstuksjon foran som var utslitt.Mente at når dette blir bytta skulle dette bli bra.Får prøve det.Hardykoblingene og andre foringer var helt ok.Får håpe dette blir bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå