Steinsviken Skrevet September 15, 2015 Skrevet September 15, 2015 (endret) hei, har en e39 som eg har fått ett problem med girkassen på.så lurte eg på om noen her inne kanskje hadde noen ide elle veit hva feilen kan være.bilen har virket fint på alle gir tidligere, men idag så ville girkassen være samarbeidsvillig...da bilen står i park på girspaken nå, står bilen i 4 gir ifølge speedometeret, samme gjelder i revers.når den står i nøytral står den i drive og samme gjelder når du har den i drive.. bilen henger også litt på bremsene fant eg ut igår, så var litt varmgang i bremser igår når bilen ble parkert.da eg parkerte bilen igår kveld, virket alle girene fint... men idag har eg kun drive...noen som kan hjelpe meg her? Endret September 23, 2015 av Steinsviken
Espen Aass Skrevet September 16, 2015 Skrevet September 16, 2015 Sjekk om wier og/eller overføringer sitter som de skal og ikke har løsnet. Nå husker jeg ikke hvordan overføringer er på E39, men der er vel en positionskontakt på girkassen også. Er det vanlig automat eller steptronic?
Steinsviken Skrevet September 20, 2015 Forfatter Skrevet September 20, 2015 takk for tips, men det sjekket eg og var i orden, viste seg barer at ene sticket på kassen hadde dårlig kontakt, bilen virker fint igjen etter eg tok stickene ifra hverandre og sprayet de med elektrospray
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå