Gå til innhold

Stereo i E39- alt ser ut til å fungere, men ingen lyd HASTER!

Anbefalte innlegg

Vi har en 99 520iA som skal selges. Vil at det meste skal være i orden. 

Det satt en uoriginal hjemmekoblet Pioner-spiller i bilen da vi kjøpte den. Den fungerte fint, helt til jeg skiftet bakfjører på bilen. Da ble lyden borte. Spilleren virket, radioen fungerte, men ikke en lyd i noen av høyttalerne. Noen trodde at den innebygde kanalfordeleren var gåen. Så jeg fikk tak i en originale BMW buisenis cd/radio. Måtte ha overgangskit pga flate stikkere i den nye. Koblet opp og spiller og radiodel fungerer og kommuniserer som normalt med hverandre, men fortsatt ingen lyd når jeg vrir på volumknappen. I går kom det noen "kneppelyder" fra høyttalerne, men dette er borte i dag. Har sjekket kontaktpunkter, og finner ikke noe galt. Syns det er rart at det ikke er lyd i NOEN av høyttalerne hvis det skulle være noe ledningsbrudd.

Noen som har et tips før jeg går bananas? :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet med min 99 modell 520ia, men trur det er noen kabler ved venstre bakdør som er ødelagte. Når jeg mister lyden må jeg gå ut av bilen å smelle igjen venstre bakdør før det fungerer igjen. Merkelige greier  :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet med min 99 modell 520ia, men trur det er noen kabler ved venstre bakdør som er ødelagte. Når jeg mister lyden må jeg gå ut av bilen å smelle igjen venstre bakdør før det fungerer igjen. Merkelige greier  :-s

kortslutter du muligens høytalerledningene fra tid til annen så spilleren går i en protect mode.

Sjekk ledningsgjennomføringen til v. bakdør, ville ikke vert overaskende med brudd i isolasjonen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kortslutter du muligens høytalerledningene fra tid til annen så spilleren går i en protect mode.

Sjekk ledningsgjennomføringen til v. bakdør, ville ikke vert overaskende med brudd i isolasjonen der.

Mye mulig, kommer en "støtlyd" hver gang spilleren kommer tilbake. Noen ganger trenger jeg ikke å smelle døren men noen ganger må jeg. 

Burde jeg bare fjerne dørpanelet å se til ledningene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke tro du trenger det for å finne feilen, gummi"slangen" mellom karrosseriet og døra er stort sett hvor feilen er, der du bøyer ledningene.
Kan selvsagt også være løse ledninger inne i døra osv, så umulig å si helt sikkert herfra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...