Tenidox Skrevet Oktober 16, 2015 Skrevet Oktober 16, 2015 Hjelp. Sitter her rådvill og lurer på hvordan det er og få bytte motor på E34 91mod Non Vanos til en 92.mod med Vanos. Noen sier at jeg må ha nytt lednings nett, hjerne og EWS, mens andre sier at den er mer eller mindre plug and play da siden begge motorene er M50B20. (Motor som står i skal overhales, og bil ble brukt daglig inntil topp pakning røk, så haster litt med å få den kjørbar igjen.) Så det jeg da ønsker og få bekreftet er, hva trenger jeg for og bytte over nesten identisk motor ? Og må man flashe EWS'en på nå værende hjerne eller på den nye ?
Sebb9 Skrevet Oktober 16, 2015 Skrevet Oktober 16, 2015 Vanos motoren er M50TUB20, for å styre vanos må du ha hjernen og ledningsnett til vanos motoren, det er vel mulig å flytte over sensorene og ledningsnettet fra non vanos motoren, men motoren går ikke ordentlig uten styring av vanos. EWS trenger du ikke tenke på.
Tenidox Skrevet Oktober 16, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2015 (endret) Så jeg kan med andre ord belage meg på en god lang helg med masse banning, skruing å tårer for og få den opp og gå igjen. Får se om jeg ikke får fatt i en annen motor da, for har pr i dag bare motor med vanos men ikke lendingsnett å hjerne :S Endret Oktober 16, 2015 av Tenidox
Sebb9 Skrevet Oktober 17, 2015 Skrevet Oktober 17, 2015 Jeg ville skaffa en motor med ledninhsnett og hjerne, veldig kjapt å bytte motor da. Selv det å flytte over ledningsnettet med motoren ute av bilen er en dritt jobb kan jeg se for meg. Så må du finne ut hvilke sensorer som må byttes, vet hvertfall lmm er anderledes. Vet ikke om veivsensor osv er likt.
Tenidox Skrevet Oktober 17, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2015 Var det jeg også tenkte meg, at det må være en skikkelig møkka jobb. Så det ser ut som jeg tar den dyre løsningen, med å ta ut toppen, slipe den å få den på plass igjen. Om jeg ikke finner noen som har en Non vanos motor liggende som funker å er villig til å selge for en symbolsk sum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå