Gå til innhold

Lastebøyler og kompatibilitet

Ettan
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter lastebøyler til min E-46 320iM52 2000 Sedan. Denne har ikke innebygde takrelinger. 

Slik jeg tenker og har forstått det så vil da de originale BMW-lastebøylene som man skrur fast på taket være det absolutt tryggeste og beste alternativet. De universelle modellene som man huker fast i døråpningen ser litt upålitelige ut, men jeg er åpen for forslag hvis noen har noen gode ideer hva uorginat utstyr angår.

Saken er at de originale festebøylene er for dyre for meg. De koster 2500,- . Så jeg må kjøpe brukt.

Da er vi over på sakens kjerne : Det viser seg at de takbøylene som er laget for bilen min er meeeeeeget sjeldne og bare er laget for min spesifikke bil og noen få E-46 Coupèer. Jeg fant ut dette ved å kryssjekke mange forskjellige biler på GSbildeler.no og sammenligne lastebøylene som var anbefalt for hver bil. Dette betyr selfølgelig at sjansen for å finne brukte sett er veldig liten siden det fins så få av dem.

Jeg går her etter varenumrene på lastebøylene. Min bil : 82710142220 - Alle andre E-46 : 82710142221

Jeg regner i alle fall med at dette betyr at de er forskjellige (?)... Men er de kompatible? Det er frågan.

Tror dere at jeg kan bruke de andre bøylene? 

Kan jeg bruke bøyler fra helt andre BMW-modeller?

Eller kan jeg kanskje til og med bruke uorginale bøyler?

Grunnen til at bilen min har andre bøyler er nok fordi den har et ganske rart og avrundet tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...