maprixx Skrevet Oktober 22, 2015 Skrevet Oktober 22, 2015 (endret) Hei!Har hatt bilen siden i fjord, og fått kjørt 2500 km med den...Byttet først motorfester og tannstang. Så røk 1 lambdasonde etter cat. Feilkode: P0036Byttet for 1 uke siden (Ikke orginal vare) Bilen har de siste 2-3 mnd brukt mye olje, fylt på 7 dl. (Kan skyldes lamda var defekt?).Bilen går bra på tomgang (stabil på 750rpm). Men så fort den når rundt 90º (Halveis på dash), så begynner den gå miste kraft i noen par sekunder (Hører at han sliter å holde draget). Dette er uansett hvilket fart jeg har, eneste er at jeg ikke har merket dette ved gass pådragelse. Og fortsetter ved gjevne mellomrom til jeg parkerer. Denne feilen har vært siden lamda feilet, og kjørte med den i ca 5 mnd. Kan det skyldes tett katalysator?Hadde en sprukket lekasje i radiator som jeg merket i stad, rett der hvor slangen går til vanos. Fikset dette nå, og har ikke prøvd etter. Men regner med det ikke er dette..Lest bilen av med OBD leser, og ingen feilmeldinger. Endret Desember 3, 2015 av maprixx
maprixx Skrevet Oktober 22, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2015 Verdt å nevne at bilen har automat. Og at bilen går bedre på tiptronicBMW E39 520i 2003
maprixx Skrevet Oktober 23, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2015 Målte lufta som går inn i motoren. Og i følge obd leser, så er inline temp på 40 grader?Kan det være MAF sensoren som begynner å bli sliten?Fortsatt ingen feilkoder...
maprixx Skrevet Desember 3, 2015 Forfatter Skrevet Desember 3, 2015 Byttet vanos o'ringer, ingen hjelp...Motoren får ulyder og hopper frem og tilbake fra 3000-1500 rpm. Skjer ganske ofte, og kun når motoren har nådd drifts tempratur (90c). Er rask og responsiv når jeg starter den om morgenen. Bilen har fortsatt ikke feilkoder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå