Mistermister Skrevet Desember 9, 2015 Forfatter Skrevet Desember 9, 2015 Slike barnslige kommentarer overser man lett. Det finnes alltid slike mennesker på forumer:-)
Norwken Skrevet Desember 10, 2015 Skrevet Desember 10, 2015 (endret) Hei jeg har også fått opp et varsel på snart om å bytte bremseklosser framme og har 5000km igjen bak.. Jeg antar at dette er varsel utfra km stand og ikke er en indikert utfra slitasjevarsel? Har en 2009 X5. Ser det anbefales å bytte bremseskive også her, har målt denne fremre til 28mm og den har en liten slitekant på en millimeter, er det noen som vet hva anbefalingen er uten å ha intresse for å tjene penger Når bytter en skive? hva er standard, total mål ved ny? Har tenkt å spør merkeverksted om pristilbud, men har i grunn lyst til å utføre dette selv. Ser priser på GS Bildeler på Fremre bremseklosser så er Bosch 50% rimligere med (1372,-) enn Originalt (2758,-) og mot Bilderer.no så er det 50% rimligere enn Bosch (729,-) Her er det ikke oppført fabrikat.. Noen formeninger rundt dette.? Jeg håper det er greit å benytte samme tråd som trådstarter til mine spørsmål.. Endret Desember 10, 2015 av Norwken
Mistermister Skrevet Desember 10, 2015 Forfatter Skrevet Desember 10, 2015 Det var jo utrolig stor prisforskjell:-) Hvis du bare har en slitekant på 1 mm ville ikke jeg ha byttet. Men bytter Bilia delene hvis du ikke har kjøpt de hos de? Eller gjør mekonomen det?
Norwken Skrevet Desember 10, 2015 Skrevet Desember 10, 2015 Det var jo utrolig stor prisforskjell:-) Hvis du bare har en slitekant på 1 mm ville ikke jeg ha byttet. Men bytter Bilia delene hvis du ikke har kjøpt de hos de? Eller gjør mekonomen det? Ja det er flere priser å forholde seg til Men hva som er kvalitet forskjellen hadde vert fint å vist. Føler at Bosch er et ok valg. og ser ikke helt hva den Originale kan forsvare dobbel pris.. Om noen verksteder aksepterer å utføre det uten å selge deler, kjenner jeg ikke til, en kan sikkert forespørre detaljert pristilbud, hvor en får oppgitt post for timepris og materiell.. Så kan en jo vurdere om en ønsker å anskaffe materiellet selv?.. Men antar at den største andelen av totalen går med i arbeidspenger...
Mjukas Skrevet Desember 10, 2015 Skrevet Desember 10, 2015 Hei jeg har også fått opp et varsel på snart om å bytte bremseklosser framme og har 5000km igjen bak.. Jeg antar at dette er varsel utfra km stand og ikke er en indikert utfra slitasjevarsel? Har en 2009 X5. Ser det anbefales å bytte bremseskive også her, har målt denne fremre til 28mm og den har en liten slitekant på en millimeter, er det noen som vet hva anbefalingen er uten å ha intresse for å tjene penger Når bytter en skive? hva er standard, total mål ved ny? Har tenkt å spør merkeverksted om pristilbud, men har i grunn lyst til å utføre dette selv. Ser priser på GS Bildeler på Fremre bremseklosser så er Bosch 50% rimligere med (1372,-) enn Originalt (2758,-) og mot Bilderer.no så er det 50% rimligere enn Bosch (729,-) Her er det ikke oppført fabrikat.. Noen formeninger rundt dette.? Jeg håper det er greit å benytte samme tråd som trådstarter til mine spørsmål.. Å bytte bremseskive ved hvert klossebytte som ble anbefalt tidligere høres litt voldsomt ut. Jeg lurer på om GS oppgir minimumstykkelse på skivene når du søker de opp på nettsidene. Hvis skivene nærmer seg minimumsverdi bør de byttes, hvis ikke kan du vente Jeg tror antall km som er igjen på bremseklossene avhenger både av kjørelengde og sensor. Min droppet fra 24000 km til 9000 km over natta, mistenker at det var etter beskjed fra slitasjevarsleren. Personlig er jeg litt skeptisk til å kjøpe deler hvor produsent ikke er oppgitt. Du kan være heldig å få en kvalitetsdel eller uheldig. Men jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å kjøpe bosch-klossene Det finnes verksteder som monterer medbrakte deler, men tror ikke det er så mange. Bare å høre litt rundt og se om du finner noen. Eneste problemet er hvis det blir noen problemer i etterkant, produsenten av delen skylder på feil montering og verkstedet sier at delen var dårlig. Har selv opplevd det med et par hjullagre, men faren er nok mindre med klosser. Ikke så mye som kan gå galt der
^B^M^W^ Skrevet Desember 10, 2015 Skrevet Desember 10, 2015 Ville sjekket pris en annen plass og kanskje droppet orginale klosser. Til min 5-serie koster originale klosser 2000,- mens Bosch klosser koster 1000,- Det var hos GS Bildeler. Tipper det er ingen eller liten forskjell i kvalitet mellom Bosch og BMW sine klosser. Koed har OEM bremsekloss-sett til 1087,50 inkl moms, før rabatt.
^B^M^W^ Skrevet Desember 10, 2015 Skrevet Desember 10, 2015 Hei jeg har også fått opp et varsel på snart om å bytte bremseklosser framme og har 5000km igjen bak.. Jeg antar at dette er varsel utfra km stand og ikke er en indikert utfra slitasjevarsel? Har en 2009 X5. Ser det anbefales å bytte bremseskive også her, har målt denne fremre til 28mm og den har en liten slitekant på en millimeter, er det noen som vet hva anbefalingen er uten å ha intresse for å tjene penger Når bytter en skive? hva er standard, total mål ved ny? Har tenkt å spør merkeverksted om pristilbud, men har i grunn lyst til å utføre dette selv. Ser priser på GS Bildeler på Fremre bremseklosser så er Bosch 50% rimligere med (1372,-) enn Originalt (2758,-) og mot Bilderer.no så er det 50% rimligere enn Bosch (729,-) Her er det ikke oppført fabrikat.. Noen formeninger rundt dette.? Jeg håper det er greit å benytte samme tråd som trådstarter til mine spørsmål.. Hei Verkstedmanualen oppgir at minste tykkelse for fremre skiver er 28,4 mm, dette ved klosseskifte - skivene skal deretter kunne vare like lenge som ett sett nye klosser. Jeg vil tro du kan bytte bare klosser og kjøre 30000 km til før du bør bytte skiver, eller bytte begge deler nå og kjøre 50000+ km før det trengs nye klosser igjen. Dette basert på at nye skiver er 332x30 og normal varighet er 100000 km, skivene er da definert som helt utslitte ved tykkelse på 26,8 mm. Jeg ville kjøpt OEM deler fra Koed eller Bosch fra GS. Husk bremseklosseklips, bremsepasta og sensorer. Man får da tilsvarende original kvalitet og sparer uansett enormt på å ta jobben selv - forrige eier av min bil hadde betalt ~18000 inkl mva for bytte av alle skiver, klosser og håndbrekksdeler, OEM deler koster ~7000 fra Koed.
Norwken Skrevet Desember 10, 2015 Skrevet Desember 10, 2015 Hei Verkstedmanualen oppgir at minste tykkelse for fremre skiver er 28,4 mm, dette ved klosseskifte - skivene skal deretter kunne vare like lenge som ett sett nye klosser. Jeg vil tro du kan bytte bare klosser og kjøre 30000 km til før du bør bytte skiver, eller bytte begge deler nå og kjøre 50000+ km før det trengs nye klosser igjen. Dette basert på at nye skiver er 332x30 og normal varighet er 100000 km, skivene er da definert som helt utslitte ved tykkelse på 26,8 mm. Jeg ville kjøpt OEM deler fra Koed eller Bosch fra GS. Husk bremseklosseklips, bremsepasta og sensorer. Man får da tilsvarende original kvalitet og sparer uansett enormt på å ta jobben selv - forrige eier av min bil hadde betalt ~18000 inkl mva for bytte av alle skiver, klosser og håndbrekksdeler, OEM deler koster ~7000 fra Koed. Takk for gode svar. Antar at jeg går for å bytte komplett fremre da, skal sjekke skivene bak om de nærmer seg minstemål. Så får jeg se litt videre på hvor deler bør bestilles. Takk for tips. Her er forøvrig en DIY fra YouTube: Jeg hadde også en E18 pipe som jeg vil ha behov for etter den DIY. Går også utfra at en kan resette service indikator tilsvarende på min modell..
Mistermister Skrevet Desember 14, 2015 Forfatter Skrevet Desember 14, 2015 Bilia skulle ha 21000 kr for bytting av skiver og klosser rund baut. Fikk pris på mekonomen: 11000 kr. De bestiller deler fra GS. Så da bytter jeg alt komplett på onsdag:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå