Gå til innhold

Vibrasjoner ved høy hastighet.

Zubair Saeed
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Begynner først med å nevne at jeg har lest flere innlegg her på forumet. Men ikke gir det meg et godt nok svar på hva dt kan være.

Jeg hadde mye problemer med støtdemperene mine var feil med topplokket, de hoppet ut bestandig, bilen ristet godt opp veiskuldre osv, fikk da byttet ut casterstag samtidig som topplokkene ble byttet ut på fremsiden..

Bilen er god nå.

Men:

Etter dette har jeg begynt og merke når jeg kommer opp ifart begynner bilen og shake/riste. Da rister ikke rattet bare men hele bilen.

Lagt også merke til en litt rar lyd når bilen svinger til venstre, akk som om noe skulle henge seg litt fast.

Når jeg trår inn gassen kan vibrasjonen gi seg litt, men kan komme også imens jeg holder pedalen inne, begynner og bli litt skremmende.

Verkstedet sier at vibrasjonene stammer fra bakhjulene, noe jeg tviler sterkt på, ettersom problemet sannsynligvis kom etter bytte av topplokkene og casterstag.

Håper noen kan hjelpe meg her, vet det kan være mye rart her men utelukker ubalanserte hjul, dette er sjekket opp på sommer og vinterhjul.

Men ulempen med det hele er at jeg har byttet:

4 skiver og bremseklosser

4 støtdempere inkl fjær osv.

2 casterstag foran

1 ende-ledd venstre foran

Hjul-lager venstre foran.

Vet ikke hvor jeg skal starte å se. Håper på noen tips!!

Endret av Wazzaa10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

foringene på forbindelses staget framme? Har du navringer (for å få riktig navstørrelse til felgen om felgen har for stort nav), er dei alle på? Eller er det noen som forsatt er på som skulle ha vært av?

Strammet boltene onterlig? ligger det noe mellom felg og navet? 

det er jo uendelige ting så kan gjøre dette, men dette er det eg har erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen navringer på felgene, har testet og kjøre med sommer og vinterdekk samme vibrasjon.

Sjekker opp foringene til stag først.. tror jeg skal begynne der..

Ja det er det som er trist , så mye rart som kan gi det utslaget, vet ikke hvor jeg skal starte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen navringer på felgene, har testet og kjøre med sommer og vinterdekk samme vibrasjon.

Sjekker opp foringene til stag først.. tror jeg skal begynne der..

Ja det er det som er trist , så mye rart som kan gi det utslaget, vet ikke hvor jeg skal starte

om det er mykje rust mellom navet og felgen så kan det vær det og. metall utvider seg jo 10 ganger når det ruster, så prøv litt sandpapir og puss vekk rust om der er, eller noe annet ligger i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk

Da sjekker jeg ut dette også, men hva er dt jeg kan utelukke her egentlig ? Da tenker jeg alt det jeg har byttet ut, hva er det som ikke har noe med vibrasjonen og gjøre?

× ende stag v.f

× hjullager v.f

× Støtdempere

× bremseskiver alle hjul

× casterstag v og h foran.

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtdempere har vell strengt tatt ingenting med det å gjøre om det sitter som det skal. Skiver kan det vær, men da er det konstant (skeiv skive) og stagene skal eg ikkje sei eg veit så mykje ka som har med styringa å gjøre.

Men er forbindelsesstaget frame løst pfa slark i foringer så er det nok det.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...