ole95 Skrevet Desember 18, 2015 Skrevet Desember 18, 2015 Hei. Jeg har en 86 modell ix som ikke puster helt rent. Den starter lett på kald motor, kjører bra og ikke noe galt så lenge jeg kjører. Kan kjøre i en halv time uten problemer. Men når den står på tomgang å får god varme i motoren så begynner den å fuske. Den kan ruses opp sakte, men ved klampen i bånn så dør den ut. For å få start igjen må Jeg vente litt. Plugge ut temp sensor og bensinpumpa, da får jeg start. Har kjøpt nye plugger, har prøvd annen lmm, ny temp sensor, annen coil, annen tps, ny fordeler, Trykktestet alle sylindre til 6.5 bar Sjekket ventilene om de kunne vært for stramme Kammen var også bra. renset tomgangsregulator og lmm, annen bensinpumpe Ohmet dyser 16,5 på alle 5,8k til 6,5 k ohm på tennpluggledninger Gått over releer og sikringer Har ohmet sensorene på kassa. Disse er tre pins men måler 925 ohm på pin 1 og 2 fra venstre(klipset vendt mot meg) og 1050 ohm på den andre. Hva skal verdiene være på de sistnevnte følerne på kassa? Jeg vet ikke hva annet jeg skal sjekke så søker til dere for råd. Mvh Ole
D.Toft Skrevet Desember 18, 2015 Skrevet Desember 18, 2015 hei. svakheten er jo følerene på kassen. vært slik lenge eller kom det helt plutselig?
ole95 Skrevet Desember 19, 2015 Forfatter Skrevet Desember 19, 2015 Kjøpt sånn. Forrige eier sa at bilen stoppa plutselig i gården på tomgang. Hadde ikke fått start etter det. Jeg fant endel slanger som dro inn falskluft, og etter mye rengjøring rundt om så fikk jeg start. Men fusker som forklart ovenfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå