E46lars Skrevet Januar 3, 2016 Skrevet Januar 3, 2016 Hei. Jeg har en ulelyd under kjøring, kommer bak tror jeg. Men har googla meg grønn å grå så orker ikke mer googling. Når jeg trår inn clutchen ved kjøring blir lyden borte. Når jeg gir gass å det blir motstand blir lyden også borte. Lyden er der når jeg kjører jevnt.. Noen som har PEILING? Jeg trodde det var diffen eller hjullageret. Men jeg har aldri hatt denna lyden før, å min andre BMW e46 så hakke peiling.. Lyden blir mindre ved kjøring i 80km + å er på sitt værste mellom 40-60km.
Rollerboy Skrevet Januar 3, 2016 Skrevet Januar 3, 2016 Tipper på slitent utløserlager. Siden lyden blir borte når du trår inn clutchen under kjøring.
FritzP Skrevet Januar 3, 2016 Skrevet Januar 3, 2016 Hei. Jeg har en ulelyd under kjøring, kommer bak tror jeg. Men har googla meg grønn å grå så orker ikke mer googling. Når jeg trår inn clutchen ved kjøring blir lyden borte. Når jeg gir gass å det blir motstand blir lyden også borte. Lyden er der når jeg kjører jevnt.. Noen som har PEILING? Jeg trodde det var diffen eller hjullageret. Men jeg har aldri hatt denna lyden før, å min andre BMW e46 så hakke peiling.. Lyden blir mindre ved kjøring i 80km + å er på sitt værste mellom 40-60km. Hvis lyden er hørbar kun under kjøring så er det ikke utløserlager. Hvis lyden varierer med gasspådrag så vil jeg tippe at lyden kommer fra differensial, muligens pinjonglager eller tanninngrep mellom pinjong/kronhjul. Disse lydene er ofte mest hørbare i visse hastigheter. Hvis lyden varierer under kjøring i sving, så er det tydelig tegn på hjullager, imidlertid kan hjullagerlyd være tilstede hele tiden, både ved svingkjøring og kjøring rett frem. På din bil vil jeg kanskje tro problemet ligger i hjullager bak. Disse varer uansett ikke evig på E46, og jeg ville prøvd å skifte disse først.
E46lars Skrevet Januar 3, 2016 Forfatter Skrevet Januar 3, 2016 Prøvd å skifte hjullager først OK. Men når bilen står på tomgang hører jeg en svak svak svak pipelyd fra diffen bak. Må kanskje byttes den å da? tenkte det ville være rart at det er hjullager, for når man trår inn clutchen så blir lyden borte. Men men, får sjekke etter slark
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå