E46lars Skrevet Januar 11, 2016 Skrevet Januar 11, 2016 Hei! Jeg har en BMW e46 318/320 hva man kaller det. Er en 2.0 143 hk bensin. Bilen starta så fint idag, dro på Shell å fylte bensin for å så kjøre til kompisen min å bytte radiator slangen pga den lakk litt vann. Når jeg da stopper bilen hos han å etter 20 min skal starte igjen, så bråker det fælt å går litt på tomgang før den stopper å når jeg gir gass er det ingen respons. Kun noen ganger, å da høres det ut som et åpent luftfilter å den går dårlig når jeg gir gass.. HVA kan være problemet? Noe sier meg at motoren ikke får luft, men hvor i heite skal jeg sjekke.. Kobla ut sensoren til luftmengdemålern å den gikk like ræva forde.. Kakla å fjuska å bråka fælt.. Håper noen kan hjelpe meg!!!! Takk på forhånd.
Radical Skrevet Januar 11, 2016 Skrevet Januar 11, 2016 Det er en n42 motor ja, noe av det dårligste bmw har laget. Dette høres høres for meg veldig ut som bensinpumpa holder på å ta kvelden. Har du noe check engine light?
E46lars Skrevet Januar 11, 2016 Forfatter Skrevet Januar 11, 2016 Har ingen lamper som lyser og jeg feilsøkte istad men fikk ingen feil.. Det er som er så forbanna rart :/
Radical Skrevet Januar 11, 2016 Skrevet Januar 11, 2016 Bra, da forsterker det mistanken min om defekt bensinpumpe. Feilende bensinpumpe gir ikke alltid (svært sjeldent) noen feilkoder i det hele tatt. Ny/brukt pumpe får du for 400 kr. Kamsensor/veivsensor tviler jeg neppe på at det er. Nå har jeg nettopp skiftet motor i min e46, da min forrige n42 fikk register ras. Og på den nye motoren så opplevde jeg det samme som du beskriver, høres ut som åpent filter, reagerer ikke og kan dø ut når man gir gass. Dette er 99% sannsynlig bensinpumpen. Skru den gjerne ut og gi den ett kraftig dunk, så kan det hende den fungerer frem til du får deg en ny. Orginale pumpene varer ca 200k km før di kvelder.
Radical Skrevet Januar 11, 2016 Skrevet Januar 11, 2016 Pumpa tar 10 min å skifte og dette er ingen stor jobb. Tanken er delt i to, riv ut baksetet, så sitter pumpen på pasasjersiden under baksetet. Slå løs ringen som holder den på plass, koble av bensinslangen og el kontakten. Ta ut pumpen og rist/slå til den ganske kraftig. Pass på pakning mellom pumpe og tanken når du monterer tilbake igjen. Monter pakningen rundt tanken først, så setter du inn pumpen etter det og låser den på plass med låseringen.
E46lars Skrevet Januar 11, 2016 Forfatter Skrevet Januar 11, 2016 Tusen takk, jeg skal sjekke dette imårra. Hvor er bensinpumpa på denna? sykt kjedelig, for har fått kjørt med bilen idag etter bytte av begge støtdempere foran osv. Kjøpte bilen på torsdag å siden har den stått. Hørtes ut som om motoren hadde det veldig vondt iallfall. Den som man strammer å løsner for å få av multireima sto bare å vibrerte siden motoren gikk så jævlig ujevnt..
E46lars Skrevet Januar 11, 2016 Forfatter Skrevet Januar 11, 2016 Men takk for hjelpen, gir en tilbakemelding imårra
Radical Skrevet Januar 11, 2016 Skrevet Januar 11, 2016 Det som er greia er at pumpa har nok ikke kvelda helt, men den gir aaaalt for lite bensin, så den står der å putrer og harker og får jo mer luft enn den får drivstoff. Klart den blir sur da Pumpa sitter rett under ræva til passasjeren bak, på passasjersiden. Bare dra ut sete, er 2 klips mener jeg. Så ser du det lett
E46lars Skrevet Januar 11, 2016 Forfatter Skrevet Januar 11, 2016 Herlig, da skal jeg sjekke detta! Må det luftes osv? Eller bare kinne til bensina kommer fram? evig lenge sia jeg har hatt bensin, for har kun hatt diesel..
Radical Skrevet Januar 11, 2016 Skrevet Januar 11, 2016 nei ikke noe lufting, bare å kinne 2-3 ganger så pleier den å fyre. Du kan også bare koble direktestrøm på pumpa, så ser du om den virker. kan også se om du har trykk i fuelrailen. sitter en ventil der. Skal komme masse bensin når du trykker inn ventilen.
Radical Skrevet Januar 11, 2016 Skrevet Januar 11, 2016 Send meg en pm imorgen om du ikke får det til, så skal jeg gå ut og ta bilder av min motor, og sende bilder av det du trenger å vite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå