Gå til innhold

Rykking i bilen ved pådrag/akselerasjon, E39 Manuell 1997

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann.

Har en BMW E39 520i Manuell. For 3-4 dager siden kjørte jeg til jobb og bilen var helt fin, så cirka 7 timer senere når jeg skulle hjem merket jeg at bilen begynner å rykke/nappe når jeg akselerer i 3,4 og 5 gir (merker det kanskje litt i 2 også, men minimalt) føler dette blir verre etter bilen blir varm (usikker på om dette er tilfelle).

Idag tok jeg diagnose for å sjekke om jeg fikk opp feil på kam/veiv sensorer, men ingenting på det, heller ingen andre feilmeldinger som kan ha noe med dette å gjøre. 

Synst forresten motoren lager litt annerledes lyder enn før dette startet, men er ikke sikker på om det har noe med det å gjør.

Dersom det har noe å si så ble det utført oljeskift 2-3 dager før dette startet. 

Så da er spørsmålet... hva kan forårsake dette? Rykkingen blir værre ettersom jeg belaster bilen mer/har høyere gir. Kan det være noe med mellomakslingen/hardykobling/lager..? Noen som har ideer?

Endret av Poppy
Skrevet

like symptoner som eg hadde på min e46. hadde en sprekk i belgen etter LMM og etter eg byttet den var det ikkje onterlig kontakt med LMM så trykte eg kontakta godt i så gikk alt som smurt for min del.

Skrevet

like symptoner som eg hadde på min e46. hadde en sprekk i belgen etter LMM og etter eg byttet den var det ikkje onterlig kontakt med LMM så trykte eg kontakta godt i så gikk alt som smurt for min del.

Hm skal undersøke slanger/belger imorgen! Takk skal du ha :)

Skrevet (endret)

Hm skal undersøke slanger/belger imorgen! Takk skal du ha :)

Fant et svært hull i ene siden på belgen, og fikk skifta den siden BMW hadde den på lager her, men det endra INGENTING...

Forbanna lei av det her nå.. Noen som har andre tips?

Endret av Poppy
Skrevet

da vill eg ha begynt med det enkle:

-bensinfilter

-luftfilter

-prøve med en annen LMM eller koble den ut.

kan være så mangt

Luftfilteret er ganske nytt, men skal gå over litt diverse nå til helga!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...