Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg og en kompis skiftet glødepluggene min på min 320D i kveld. Siden det har vært sykt vanskelig å starte den når det har vært så kaldt

ser det har vært en olje lekkasje i nærheten av sylider 1, mistenker at det er topdeksel pakning eller noe sånt, har værtfall kommet olje i området der.

Men jeg ble litt skeptisk når jeg så det var olje på glødeplugg på sylinder 1.

den siste tiden har den hatt noen små nykker, og i går og idag har den nykket litt ekstra, spesielt rundt 1500-2500 omdreiniger ved litt pådrag. Den går i nødmodus om jeg gir på i 6 gir fra 1400 omrdeininger og oppover, bare å stoppe å starte den på nytt så funker den igjen.

Den har ikke hatt noe oljeforbruk hittil. fyller på 1 flaske med 1 liter olje på en service intervall. For et par dager siden fylte jeg kjøleveske for første gang på  2 år. vet ikke om det har noen sammenheng med at det har vært sykt kaldt. fylte på 3-4 dl. ser ikke på dette som noe veldig unormalrt

Noen som har vært borti dette før?

Hva kan det være?

Er det en dyse som begynner å gi seg så gjør at den går litt rart på en sylinder. virker som den går på alle 4, men den småfusker/nykker litt avåtil ved lavt pådrag.

Tror dere det er noe alvorlig?

Km stand: 169 000, ikke byttet turbo,

veivhus ventilasjon var byttet på ca 105 000

Skal skifte diesel filtert i morgen

Skal på GS bildeler i skien på fredag. så finner sikket ut av det den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...