Gå til innhold

Radioenhet professional E91 slutta å virke

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som har erfaring med at radioen plutselig slutta å virke. Ingen lys i displayet bare bakgrunnsbelysning på knapper. Merka også at alarmlyd er borte både på beltevarsler og ryggesensor. Har sjekka sikringer, men ikke funnet noen feil. Har bestilt time for feilsøking, men... Kanskje like lurt å bestille en brukt en på Ebay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, funnet ut av noe? Har ikke så mange tips om hva som kan være galt annet enn selve spilleren dersom alle sikringer er ok. Hvilken spiller har du? Radio Professional eller Business Radio? Jeg bor i Arendal og har både en ekstra Business og en Professional spiller så er du i område går det an å prøve en av de jeg har for å se om alt virker da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for svar. Ja det er Professional spiller i en E91 LCI 2009 mod. Radioen har vært død i et par uker, så plutselig i forgårs virka den som normalt. Det er vanskelig å si hva som er galt, men må bare følge med. Når den slutta å virke var det litt sprakelyd før den forsvant, så mistenker litt dårlig kontakt en eller annen plass. Men tar gjerne kontakt dersom jeg må kjøpe en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radio-professional finnes i et par varianter og er kodet forskjellig avhengig av lydsystem i bilen. Har du diskant-høyttalere i døra ved speilhuset dvs HiFi, har du også forsterker i bagasjerommet. Dersom du skal kjøpe en brukt spiller er det en stor fordel å kjøpe en som er tatt fra en bil med samme "opplegg". Det skal være mulig å kode om, men et søk på nett tilsier at det er enklere sagt enn gjort :-). Har selv kjøpt fra bilopphøggere her i hjemme, fordelen da er at de legger ut understellsnummer på bilen den er tatt fra, da er det lett å sjekke på nett hva slags oppsett bilen hadde. sjekkes ut f.eks her: http://www.bimmer.work/ 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...