wbiter Skrevet Januar 30, 2016 Skrevet Januar 30, 2016 Om en E36 bare har den digitale klokken/temp-måler fra før, og man skaffer seg en stor kjørecomputer, kan den settes rett inn, eller er det flere ting som må medfølge for å få alt til å fungere?
thomaleo Skrevet Januar 30, 2016 Skrevet Januar 30, 2016 du har en 7 tasters computer? og vil ha 18 tasters? isåfall må du regne med ett ekkelt antall ledninger hvis du ser på ett bilde av 18 tasters computer så ser du hvilke funksjoner denne har i forhold til 7 har byttet ifra 11tasters til 18 tasters 2 ganger på 2 forskjellige biler, dette er en ganske enkel jobb, men som sagt når man har bare 7tasters blir det grusomt mye ledninger, og mest trolig lettere å la den som står være der og evt bytte bil dette er skrevet med tanke på at du mest trolig har 7tasters computer per dags dato wbiter reagerte på dette 1
wbiter Skrevet Januar 30, 2016 Forfatter Skrevet Januar 30, 2016 (endret) Hva med omvendt, fra 18 tasters til 7? Grunnen til at jeg spør, er at jeg har 18 på min, men ønsker å bytte bilen med en som bare har 7, og om dette kan gjøres rimelig kjapt mens jeg er der og bytter. Om jeg bruker litt tid på å få 18-knappersen inn i "den nye", gjør ikke noe, finner sikkert en DIY et sted. Endret Januar 30, 2016 av wbiter
bimmerfun Skrevet Januar 30, 2016 Skrevet Januar 30, 2016 (endret) Fra 18 til 7 går fint, men må koble om ledninger i pluggen (7 har 1 plugg, mens 18 har 2 plugger) (Men det er ikke quick fix, så ville ikke byttet om i bilene) Googler du finner du koblingsskjema. Har gjort det flere ganger, fra 7 til 18 og analog klokke til 18. Når man først forstår koblingsskjema vil jeg påstå det er meget lett Endret Januar 30, 2016 av bimmerfun wbiter reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå