Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på om noen her ute kan hjelpe meg.

Jeg har en BMW E30 320I 1987 modell. (Veteran neste år)

Bilen har nå en M52B25 motor ifra E39 523i (125kW, 168 BHP)
Bremser er hentet ifra E36 323ti (125kW, 168 BHP)

Jeg vil gjerne få denne på Norske skilter, men lurer på hvordan jeg går frem.

Det beste er om noen her ute har godkjente ombyggingspapirer på en slik ombygging. 

Mvh Geir

Skrevet

Tenker bare helt generelt nå, mtp ombygging at bremser skal være godkjent for antall HK, som det ser ut til at du har tatt høyde for. Men jeg anntar at dette også er relatert til at bremser skal være godkjent for anntall HK rellatert til selve Vekten av bilen :P 

Har du dokumentasjon på hvor du hentet delene?

- For håpe noen med litt mer erfaringer hopper inn og tilføyer

Skrevet

Hei, takk for svar, desverre så har jeg ingen dokumentasjon.

Jeg kjøpte bilen i Polen i helga og kjørte den hjem, så dokumentasjonen som følger med er relativt dårlig iht NS.

Men jeg tenker at det bør være mulig å gi BMW motorkode og VIN# så kan de sende dokumentasjon på at motor kan brukes i chassiet, samt at de sender frem hvilke akslinger og bremser som må brukes. 

Det aller beste var om noen faktisk hadde gjort samme operasjon selv, slik at jeg kan rett og slett kopiere godkjenningspapirene, da sparer jeg en del merarbeid :)

Geir

Skrevet (endret)

Hjelper lite med godkjennings papirer fra andre da hver søknad behandles individuelt. Det største problemet ditt er at du MÅ ha papirer på hvor ALLE delene kommer fra. Dette er serdeles viktig for BT for å hindre at deler fra stjålne huggde biler blir omsatt og godkjent.. Hjelper ikke at delene er fra Polen det er bare enda mer misstenkelig dessverre denne bilen får du alldrig skilter på :(

En annen ting, stoppet du i tolla da du kom til Norge ?   Hvis ikke risikerer du ei saftig bot hvis du kommer i ettertid og innrømmer at du har smugla bilen inn.:police:

Endret av MaWeRiCk
Skrevet

Tror ikke det blir enkelt nei, men heldigvis så har jeg god forbindelse med gammel eier av bil, så han kunne iallefall prøve å skaffe dokumenter hvis jeg trengte noen..

Jeg stoppa i tollen frivillig til og med ;) 
2 ungdommer i en polsk registrert E30 med grom lyd...hadde blitt forundra om vi ikke hadde blitt stoppa, haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...