Gå til innhold

X6 & X5 - erfaring fra eiere og fra eiere med 3 barn.

Laumbr
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på plass i X6 og X5 fra 2011-2014. Noen som har erfaring med tre barneseter på rad 2?

ungene er da 4, 5 og 6 - alle sitter i forovervendt sete. Er det umulig eller er det en setekombinasjon som fungerer bra?

forøvrig med disse bilene - jeg liker X6 best på utseende, men har ikke svingt meg rundt å testet dem. Hvilke fordeler og ulemper har dere opplevd med dem? Hva kan jeg forvente at går galt på et typisk eksemplar?

vil helst ha bensin, men har innfunnet meg med at diesel gir mer valgfrihet. XDrive 40d frister mest ut fra spec. 

Endret av Laumbr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vel kun 35i og 50i som bensin, en del sjeldnere på bruktmarkedet.

Har ikke eiet noen og kun prøvekjørt X6, liker også den og X4 mye bedre enn X3 og X5, men ser på dem som entusiastbiler mer, ikke familiebiler, så en X5 40D måtte vært knall 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge siden jeg anskaffet meg min første X5. Men i perioden før dette prøvekjørte jeg X5 og X6 flere ganger.

X6 har ett minus, lavere takhøyde i baksetene. Muligens ikke ett problem om du har små barn. Men for voksen (høyde over 1,90) så kan dette føles litt "trangt". Personlig synes jeg at X6 ikke er så flott å se på som X5. Ikke for å lage noen uvenner her men X6 ser litt ut som en sedan på Artic-Truck steroider. :) Men dette er altså min mening. Kjøremessig har de nøyaktig samme egenskapene. Ser at X6 er litt kjappere 0-100, enn det X5`en er. Muligens pga at den er litt lavere i fronten og har en "snillere" bakende når det kommer til det aerodynamiske. Sammenligner du 40d på begge modeller så er avviket 0,1 sek. Ikke rare greiene. :) Når det kommer til størrelse er X6 bitte litt lengre. X5`en er litt bredere, men igjen er dette ørlite. Er ikke mulig å se det, med mindre du har en trang og kort garasje der hver eneste cm teller. :) 

Min anbefaling: X5!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...