Gå til innhold

BMW M54 Feilcoder F0-EF-F1 ?


Anbefalte innlegg

Kjørte test med iCarsoft på en 320i med M54  motor her en dag. Bilen gikk som ei gammel snekke og motorlampen lyste.

Fikk da opp følgende koder

F0 Misfire cyl 3 / 240

EF Misfire cyl 2 / 239

F1 Misfire cyl 4 / 241

I tillegg var Smooth running value veldig variabel på live stream fra 0,79 til 6,61

Så da er det store spørsmålet om noen vet hva som er grunnen til disse feilkodene og utslagene på Live stream ?

Har sjekket en del på Google, men det er så sprikende det som står der, fra tett bensinfilter til hull i stempel. Selv har jeg mest troen på Coiler eller noe sånt. Merkeverkstedet hadde bare sagt at den ikke gikk på cyl. 2.  Og siden det ikke er min bil så vil jeg ikke begynne å mekke på den før jeg evt. er blitt eier av bilen. Men tar ikke sjansen på å kjøpe bilen før jeg har funnet ut mer.

Har åpnet et utall av poster her også uten å finne noe fornuftig, hadde gjerne sett der var søkemotor som fungert på forumet ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette kan høres ut som løs kamsensor skive. Men kan være mye alvorlig rundt det. Så beregne å bytte endel rundt kammer og kamkjede strammer.

Hadde akkurat en M62 V8 som den løsnet på.. Da var det sjektemotor og misfire.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Da har jeg så vidt begynt å se på motoren.

Sjekket Coiler og pluggene i dag, ser greit ut , men ingen endring i gangen på motor når coil nr 2 kobles fra.

Tok kompresjonstest også i dag, ser ikke bra ut dem da, cyl 1,4,5 og 6 har verdi på 12,4 til 13 bar . Cyl 2 og 3 har null bar....

Noen med gode forslag ?

Ventiler som henger ?

Topp pakning evt. sprekker i toppen ?

Stempel / ringer ?

Evt. andre ting som må sjekkes opp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en enkel test i dag for å se om stempel eller ringer var gåen, tok ut peilepinnen å stripset på en finger fra en engangshanske over, da jeg ble fortalt at ved sylinder lekkasje skulle der være overtrykk når bilen gikk.

Men neida, der var vakuum der, er dette normalt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...