Gatlin Skrevet Februar 8, 2016 Share Skrevet Februar 8, 2016 Hei, Jeg har en '2007 e91 med Navigation Business med 6,5" skjerm og pilnavigasjon, og original cd-skifter i bagasjerommet. Jeg installerte en Fiscon blåtannenhet for å kunne kople til telefon, for å få handsfree og betjening via bilens system. Systemet fungerte greit, men etter anbefaling fra Fiscon, koplet jeg også ut cd-skifter, og erstattet den med en fiberoptisk loop for å kunne spille musikk trådløst fra telefonen (A2DP). Denne funksjonen skulle aktiveres ved å "ringe" inn en kode. Dette fungerte forsåvidt også, men nå dukket følgende feilmelding opp i skjermen hver gang jeg startet bilen: "Head Unit not coded correctly". Feilmeldingen kunne trykkes bort, for å komme inn på hovedmenyen, og alt ellers fungerte greit. Jeg valgte til slutt å fjerne hele Fiscon-enheten og koplet tilbake til orginalt, men feilmeldingen er fortsatt der hver gang tenningen skrus på: -"Head unit not coded correctly" -trykker en gang på iDrive, "Head unit not programmed correctly -trykker en gang til på iDrive og kommer til hovedmenyen I det siste har den også begynt å "henge", slik at jeg må vente ca 5min fra oppstart før feilmeldingen kan trykkes bort. Har hatt bilen hos bmw, men de greide ikke å bli kvitt feilen. Det virker som om bilen nå oppfatter head unit som en "ny" enhet. Noen som har tips til hvordan, eller hvem som kan løse problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå