Gå til innhold

E90 EPS servo tannstang, ødelagt


ThomasLS
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Nå trenger jeg hjelp!

Min 2008 318D e90 130 000km. har utviklet noen problemer nå. Veldig lite retningsstabil i 80km/t og rattet "henger" litt fast av og til. Et annet symptom er at ved venstresvinger feks rundkjøringer så vil rattet av og til henge seg opp og ikke returnere... (farlig ja). Ved motoren av, men tenningen på, drar jeg litt hardt i rattet så "glipper" det et lite stykke før det blir motstand igjen. Bilen har elektrisk tannstang (EPS, electric power steering).
Har hatt bilen til kontroll hos jæger nå, de sier uten noen forklaring på hva som er gale att tannstangen må byttes. De kan visst ikke bytte noen komponenter i tannstangen. Ny tannstang koster 20 000.. uten arbeid.

Jeg ser det ligger flere brukte elektriske tannstenger til salgs på nettet, men jæger forklarte meg at jeg ikke kan bruke brukt tannstang, da disse er programmert opp mot hver enkelt bil.

Er det noen her som kan hjelpe meg? Noen som vet om noen som overhaler disse tannstengene, eller som vet om noen som tar på seg jobben å kode opp gamle tannstenger mot nye biler?

Holder til i Bergen.

Mvh Thomas Storhaug

Tlf: 97410620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...