simene30 Skrevet Februar 24, 2016 Share Skrevet Februar 24, 2016 (endret) Har en e39 520i 1997 som trenger mye kjærlighet. Bilen rister, så nå er det casterstag som står for tur. Men jeg har også et annet problem med bilen jeg tenkte jeg skulle fikse i samme slengen. Det er at den er veldig tung på rattet og selvoppretting det finnes knapt. Har prøvd å bytte servoolje og lufte, uten hell. Er det servoen min som er gåen? Eller kan dette være tannstaget som er problemet. Har lest at dette har vært et problem på e39 1997 blandt annet. Servoen uler også veldig når den får motstand, ikke som at det er reim skriking, men uling fra selve servoen. Takker for all hjelp! Endret Februar 24, 2016 av simene30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet Februar 24, 2016 Share Skrevet Februar 24, 2016 Servopumpa de har nok gått tørr og tatt kvelden vis du hører uling i samsvar med ratting. Bare og bytte pumpe. Ta en lang skrutrekker eller noe og sett inntil pumpa og sett den inntil øret så hører du godt om lyden kommer derfra. Eller kjøp et stetoskop på biltema. I værste fall må du bytte tannstang og det er en skikkelig drittjobb, men tviler på at det er den. Vi du ser lekkasjer fra tannstang så må den byttes uansett i forhold til eu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simene30 Skrevet Februar 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2016 Supert, takk skal du ha! Da prøver jeg meg på servo i første omgang! Bilen gikk nettopp gjennom EU-så det skal være greit foreløpig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå