Gå til innhold

Ujevn gange og smell i innsug. (video) / Bilen koker!

spørsmålstegn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.
Har en e36 med problemer her.
Motoren er en M50B25 uten vanos.

Bilen har fungert knirkefritt frem til nå for et par timer siden. Var ute og kjørte en tur, alt fungerte som det skulle, parkerte bilen og gikk inn.
1 - 2 timer etterpå startet jeg bilen igjen og da var alt galt. Vanvittig ujevn gange, spyttet ut av eksosen og det smalt jevnlig i innsuget. Stoppet av seg selv en gang også.
Har prøvd å kjøre den, men det er så og si helt håpløst. Vil ikke opp på turtall verken under kjøring eller på tomgang, går så urent som man kan få det.
Den "holder igjen" eller "dør ut" hele tiden. Slet skikkelig med å jukke bilen bare 50 meter frem.

Forslag til hva dette kan være?
Problemet oppsto helt plutselig, og aner ikke hva som kan ha forårsaket det.
Legger ved en video som forhåpentligvis beskriver problemet bedre enn meg, selv om jeg synes motoren hørtes bedre ut på video enn i virkeligheten.

Setter stor pris på eventuelle tips og hjelp!

m50b25 ujevn gange.mp4
Endret av spørsmålstegn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg med på denne tråden.

Har bil med identiske symptomer. Hos meg kom de først etter at bilen har stått ubrukt over lengre tid. (Stått ubrukt siden i høst ca).

Symptom før bilen ble satt bort var at den stoppet på tomgang, måtte holde litt turtall på den eller så stoppet den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lest av feilkoder på bilen idag. Kom opp 2 stk.
"Forvarmingsrelé lambdasonde"
"Luftmassemåler"

Kan være at forvarmingsrelé kom opp fordi motoren er kald. Kommer ikke til å la den gå så lenge at den blir driftsvarm slik situasjonen er nå, er redd det skader den.

Endret av spørsmålstegn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et vakumproblem. Sjekk spesielt slangene under innsug til tomgangsregulator. Min falt av en gang på en tidligere E34 525i og da oppførte den seg helt likt :) 
Har faktisk hatt dette problemet på to E34er :lol:

Du vil da få opp feilkode på både lambda og luftmassemåler for den suger inn luft som den ikke har målt og prøver å justere seg deretter, som resulterer i mye bensin og smelling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde helt rett, "Julianv"! Tusen takk :D
Var bare den slangen som hadde falt av, nå går den fint igjen.

Kan vel nevne at det kom et nytt problem fortløpende. Nå har den plutselig begynt å koke.
Fant fort ut at den hadde litt lite kjølevæske, men det er etterfylt og forsøkt luftet. Likevel stiger den på temp uten at det forsvinner væske.
Virker som det er mye trykk i systemet. Vanskelig å få luftet, har også prøvd å satt bilen i en liten oppoverbakke slik noen anbefaler, men ser ikke ut til å gjøre saken noe bedre. Kommer heller ikke så langt i lufteprosessen da jeg ser meg nødt til å stoppe bilen før den når rød-feltet på vanntempmåleren.

Noen formening om hva som kan forårsake dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...