Gå til innhold

sveise rust uten å ta ut gulvteppe

stoltbmwelsker
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har kjøpt meg en e36 for et par ukers tid siden. Har nå problemer med rust på jekkfestene og et rustet område under bilen hvor det før har stått en gummipropp. Greit nok å fikse jekkfeste, dette er lett. Men når det kommer til det rustede området rundt der proppen har vært, har jeg funnet ut to mulige løsninger. Ene er å pusse rusten og dreie en propp av hardplast på jobben som jeg limer inn med tec7, eller sveise inn en plate. Har revet opp gulvteppet til det punkte hvor jeg kan komme til å sveise, men er en risiko. Hva tenker dere? 

Endret av stoltbmwelsker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips angående forsterke jekkfestene? På dette punktet er kanalen så dårlig at jeg (med enighet fra fattern) er redd for å jekke opp bilen :P virker for meg som eier før har dekket over rusta med tectyl og sparkel. Det værste er at bilen nylig ble eu godkjent :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var operasjonen ferdig. Har fikset 3 av 4 jekkfester, hvor jeg har forsterket og sveiset inn nytt stål. Endte opp med å sveise igjen disse dreneringshullene til gulvet. Var litt skummelt å sveise med teppe i nærheten med tanke på at jeg gjorde det alene, men gikk så fint så :) dytta teppet bort og festet metallet inni bilen med magneter , og sveiset fra under bilen. Har tettet sveiseskjøtene med gugge fra wurth, og skal rustbeskytte i morgen. Noen som har erfaring med biltema  sine understells produkter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...