vlaST Skrevet April 12, 2016 Share Skrevet April 12, 2016 Lurer på å bygge om en 1 serie diesel til bensin med større motor. Ifølge kalkulatoren på https://www.skatteetaten.no/no/Person/bil-og-andre-kjoretoy/bygge-om-bil/regn-ut-hva-det-vil-koste/ombygging-av-kjoretoy/ så skal jeg kun betale avgifter på HK og ikke på CO2 og vekt. Det forutsetter at bilen er mindre enn 10 år gammel. Stemmer dette? Noen som har noe erfaring med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet April 13, 2016 Share Skrevet April 13, 2016 Nja, forutsetter at bilen har vært registrert i Norge i minst 10 år. Om du har en 1999 E39 som er første reg. i Norge 2008, så må du betale alt det som staten har funnet på, med fradrag selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vlaST Skrevet April 13, 2016 Forfatter Share Skrevet April 13, 2016 Se vedlegg, det som jeg syns er rart er at avgifter på feks. CO2 før og etter ombygging er lik. Det stemmer jo ikke om man feks. øker motoreffekt. Er det noe mangler med den kalkulatoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet April 13, 2016 Share Skrevet April 13, 2016 (endret) Ble usikker jeg nå, mener å huske at man tastet inn endringer på co2 etter ombygg. Og ser at du registrerte 06.05.2008. Fant dette nederst på siden "Skal du bygge om et kjøretøy som har vært registrert i Norge under 10 år, må du melde fra om endringene. Les mer om hvordan du går frem ved ombygging av et kjøretøy." https://www.regjeringen.no/no/tema/okonomi-og-budsjett/skatter-og-avgifter/avgiftssatser-i-2015-og-foreslatte-satser-for-2016/id2457142/ Endret April 13, 2016 av Fidelio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vlaST Skrevet April 13, 2016 Forfatter Share Skrevet April 13, 2016 Ja virker jo logisk å betale co2 også, men finner ikke noe sted hvor det skal oppgis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå