RoarH Skrevet April 15, 2016 Share Skrevet April 15, 2016 Har som sagt en 98 mod 520 som oppfører seg rart. Km.stand nå er på 335k, det ble byttet toppakning på den ved 275k. Vannpumpe og radiator ble også byttet da. I vinter har den til tider blåst kaldt, selv med varmeapparatet på full varme. Da har det hjulpet å bytte fra AUTO til manuell. Tempnålen har beveget litt på seg, men alltid stått mellom ideal strekene. Men i går kveld, etter en kort tur, gikk nåla mot rødt, svinget heldigvis inn i gårdsplassen akkurat da. Lot den stå til i dag og sjekket så nivået på ekspansjonstanken, fikk på en halv liter. Satte så varmeapparatet på fullt, åpnet lufteskruene og lot den gå litt. Tempnålen gikk etterhvert opp til midt på måleren og sto stødig der. Kjørte meg en liten tur, det blåste varmt i varmeapparatet som det skulle. Etter 10 min gikk nålen litt ned og sto der på resten av turen. Når jeg kom hjem, lot jeg den stå på tomgang, da gikk nålen til midt på igjen. Stoppet bilen og sjekket nivået i tanken, fikk på en liten skvett til. Kunne ikke se noe olje i vannet og ei heller på peilepinnen. Skal kjøre meg en tur senere, men er litt skeptisk til at det kan være noe feil... Ikke veldig god erfaring når det gjelder BMW og kjøling... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kgjersda Skrevet April 15, 2016 Share Skrevet April 15, 2016 E39 har et problem med kjøling. Men vekslende varme/kulde vil nok bety luft i systemet. Ville stått med fronten i en liten oppoverbakke, åpne lufteskruen, og skru tenningen til steg 2. Sett varmeapperatet på 32 grader og med lav viftehastighet. Dette er en effektiv måte å tvinge luft ut av systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå