M.Lunde Skrevet April 21, 2016 Share Skrevet April 21, 2016 Hei, noen tips til min E90 316i som har begynt å lugge, spesielt ved pådrag - spesielt ved 2500-3000rpm. Motorvei i 110 er ganske forferdelig. Ingen lamper som lyser. Nettopp byttet luftmassemåler og kodet denne etter at den ga bilen motorstopp. Et verksted fikk forøvrig feilkode på kjølevifte. Har aldri hørt eller sett at denne vifta har gått forsåvidt. Men sikring var ok, selvom det står i 50A mens det egentlig skal være 60A. Bilen kan også til tider riste noe voldsomt ved igangsetting noe jeg trodde var clutch men to forskjellige verksteder har sagt at det antageligvis ikke er noe galt med clutch. Så vet ikke om dette også kan være symptom på samme sak. Har søkt meg fram til at det kan være følgende ting; - Sot. Kan hjelpe med noe bensintilsetning (og eventuelt høyt turtall for å få blåst det ut). - Gåen coil. Gir ikke nødvendigvis feilkode. - Gåen oksygen-sensor på eksos. - Falsk luft? - o-ring på vanos? Byttet for 2 år siden, så forhåpentligvis ikke noe tull med den. - Valvetronic? Noen tips til hvordan jeg kan teste meg fram? For en måned siden hadde jeg i noe stp bensin-tilsetting for "morro skyld" på en full tank, men problemene har oppstått først etter en halv tank,samt at jeg fylte opp fra litt under kvart tank til litt over halv tank igjen uten at det har hjulpet noe, så antageligvis ikke den som kødder det til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå