kastorp Skrevet April 22, 2016 Share Skrevet April 22, 2016 Bmw 118i 2006 I februar begynnte moterlampa og lyse gult. kjørte bilen på verksted og fikk bytte Lamdasonde kort tid etter. I mars under en uke etter å ha hatt den på verksted kom feilen igjen, den kommer og går med store og små mellomrom. Feilen kommer ofte når jeg kjøre nedover i bratte bakker med lavt turtal og bensin forbruk. Bilen kjøre jevnt og som den pleide å gjøre før feilen kom. Mitt verksted mener en software oppdatering eventuelt kan løse det, men kan vel være andre små ting? Bilen har kjørt 125000 nå, kan det være andre ting? Foreksempel tennplugger, ledning. Feilen begynner å komme og gå oftere med kortere mellomrom. Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 22, 2016 Share Skrevet April 22, 2016 vet du hva diagnosen sa? lambda etter cat forteller om det er for mye ubrent bensin som cat ikke gjør noe med. tror feilen ligger en helt annen plass. om den har plugger fra bilen var ny, ville jeg begynt med dem, og evt ett luftfilter. er bilen daukjørt, ikke kjørt hardt på høye turtall? ødelegger en motor ved å daukjøre den, får ikke blåst ut koks og dritt da, samme gjelder småkjøring der motor ikke når driftstemperatur før man må stoppe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kastorp Skrevet April 22, 2016 Forfatter Share Skrevet April 22, 2016 Diagnosen sa Periodisk Feil Lamdasonde Husker ikke helt hva feilkoden var. Spurte min mekaniker ang dette, og han mente det var noe elektronisk. Og at videre kjøring ikke ville kunne gjøre skade på bilen. Dette er min faste mekaniker jeg har hatt gjennom 3 år nå. Kjøre ofte bilen hardt, kjøre bilen 4-5 ganger i uka, og da er korteste tur fra fjellet hvor jeg bor og ned til byen. Sirka 15 kilometer hver vei, kjøre ganske høye turtall spesielt oppover og kjøre den ganske hardt. Er usikker på om når tennplugger ble bytta sist, hadde den på Eu og Service i September i fjord. Der ble pluggene ikke bytta. Luft filter skulle gjerne ha blitt bytta. Men får vel ta en tur innen min mekaniker mandag og få han til å sjekke litt. Må hellere få gjort noe, kan fort bli dyrt om jeg venter for lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå